View Single Post
  #100  
Old 26-11-2022, 16:14
a.busser's Avatar
a.busser a.busser is offline
Volksforum Triple Action Donor - Paid my piece!
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,199
Default

Alweer even geleden, maar zoals we allemaal weten ligt onze hobby nooit stil...

De originele TDE luchtfilters waar ik het eerder over had zijn allang opgehaald. Er moest echter wel wat aan gebeuren om ze weer naar mijn zin te krijgen. En met naar mijn zin, bedoel ik zoveel mogelijk in originele look. Gelukkig was de groene verf er vrij snel af te krijgen. De filter behuizing is van kunststof en ik heb het flauwe vermoede dat er geen primer is gebruikt voordat de groene verf er op ging. Een gelukje voor mij dus.







Waar ik de filters heb opgehaald lag ook een Bosch 010 ontsteking. Volgens vele een van de betere, zeker bij )licht' gekietelde motoren. Heel veel kom je ze niet tegen voor een betaalbare prijs, dus ook die mee genomen. Ook deze heb ik de afgelopen tijd `gerestaureerd, waarbij de nieuwe originele boutjes, moertjes en clipjes uit Houston moesten komen...










Kortom, lekker spulletjes aan het verzamelen en klaar maken zodat t.z.t. het blokje onder handen genomen kan worden. Oh, en vanuit dezelfde schuur ook nog een set Porsche koplamp glazen mee genomen. Die horen gewoon op een Callooker vind ik.










Next on the list: De TDE spruitstukken weer terug brengen in originele staat. Wat betekent in TDE "hammerslag" blauw. En de carburateurs laten reviseren.
__________________
Instagram/AndreBusser
Reply With Quote