View Single Post
  #30  
Old 24-09-2018, 19:28
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Het veiligste is inderdaad om alles eens te laten nalopen door een garage. Maar ik snap als je het zelf wil doen, ik heb ook altijd eerder de neiging alles zelf te doen.

12V op die accuklemmen zetten doe je inderdaad het makkelijkste met een accu. Of startkabels naar een andere auto, dat werkt ook. In dat geval is de aansluitvolgorde als volgt: + pool andere auto, dan plus klem van de gti, dan - klem van de gti en dan - pool van de andere auto.

Even nog iets om in het achterhoofd te houden wat betreft oldtimer keuring. Gezien ons land zo geweldig in mekaar steekt zijn er altijd achterpoortjes. Verkeer, en dus ook de keuring en dergelijke, is naar de gewesten gegaan. Vandaar zijn er nu andere regels in Vlaanderen tegenover Wallonië. MAAR als Vlaming kan jij wel naar Wallonië gaan en daar je auto laten keuren. En in Wallonië is er een uitzondering op de oldtimer keuring. Voor auto's vanaf 30 jaar kan je vrijgesteld worden van de jaarlijkse keuring als je 'het historische karakter respecteert'. Wat dat inhoudt weet niemand, daar moet de keuringmeester over oordelen. Dus als ik je een raad mag geven: Zorg dat alles er zo origineel en netjes mogelijk uit ziet, zo tijdscorrect mogelijk enz, dan maak je namelijk het meeste kans om zulk een vrijstelling te krijgen. Daar bespaar je over de jaren best wat euro's mee!


Ik ga zoiezo alles nalopen, maar als eerste wil ik weten dat de auto kan starten, en dan zal er veel terug losgehaald worden en nagekeken worden of alles deftig vast staat nog veel meer, alles voor de veiligheid.

Voor die keuring, origineel is hij al niet meer, verlaging andere motor!
Ik heb zoiezo de originele 1.6 eg motor in de garage staan, als het echt met de jaren problemen geeft, zal het downsizing worden.

Al ben ik er weer achter gekomen dat als je zo'n motor stalt je die vol olie ergens in moet doen,klopt dit?
Dat heeft hij me niet vermeld, en die staat al 3jaar in men garage.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote