View Single Post
  #1  
Old 21-10-2018, 19:00
maartenwink maartenwink is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2018
Posts: 23
Default Mk1 Cabrio complete restauratie

Hallo vw fans,

Afgelopen zomer ben ik eigenaar geworden van een mk1 cabrio uit '81 met een 1.5gls motor (code JB), gekocht voor €1100,-. Ik wist dat er wat werk aan de auto zat maar ik wou toch een project die ik echt eigen kan maken. De koper verzekerde mij dat de nieuw ingelaste achterschermen netjes gelast waren en de auto absoluut niet rot was. Ik kon door de quartet set niets zien dus geloofde hem op zijn woord. Dom!


Zo kocht ik de auto:



Ik ben allereerst begonnen met plamuur van de achterschermen halen en toen zag ik dit:



Netjes ingelast zegt de vorige eigenaar ook nog. Dit is over elkaar heen gelast en ontzettend slecht gehecht dus balen.


Maar toen ging ik de quartet set helemaal weghalen en allereerst kwam dit te voorschijn:



Oke dacht ik, als dit het is dan maar nieuw dorpeltje erop. De vorige eigenaar had er een plaat overheen gelast, dat gaat dus nooit goed he zoals je ziet!

Maaaaar toen: Ik zag rechtsvoor wat roestig en dacht ach het zal wel oppervlakkig zijn. Begonnen met de borstel en het verdween gewoon alsof het niets was! ROndom de veerpoot was hij helemaal rot tot aan binnen in de bijrijderskant. Ze hebben dit ooit willen herstellen met een plaatje erop te lassen en een beetje plamuur... Gaat dus nooit goed he! Overal waar ik keek was roest.... Zie de foto's hieronder:












Ik ben dus gestopt met alles ontroesten en ga maar opzoek naar een andere body want dit is een hoopje stront. Echt balen dus!

Nou zit ik dus te twijfelen of ik een nieuwere carosserie uit eind '80 haal of echt een rond mijn bouwjaar zodat hij bijna belastingvrij is.

In iedergeval een nieuwe body!

--------------------------------------------------------------------------------------

Zie updates onder de posts!
Reply With Quote