View Single Post
  #1  
Old 10-08-2009, 17:19
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default Ontlakken

Een tijdje geleden zag ik hier op 't forum iets voorbij komen over het ontlakken van auto's in een bad, en ben hier een beetje op gaan zoeken.

Nu kwam ik bij een bedrijf uit dat deze service biedt, en tevens iets als KTF-lakken. Dat laatste houdt in dat de auto volledig in een bad wordt gedompeld, en er over de gehele auto, dus ook in de ontlakte holle ruimtes, lak komt te zitten. Geen bloot plaatwerk dus meer, alles heeft een laagje lak gekregen.

Nou heb ik de prijzen voor deze twee behandelingen nagevraagd, en schrok daar toch wel van. Nou sta ik er sowieso niet om bekend snel akkoord te gaan met een prijs, of een prijs laag genoeg te vinden, maar dit had ik niet verwacht.

Ontlakken in zo'n bad kostte 'n 2000 euro, inclusief alle plaatwerk. Het KTF-lakken erna koste nog eens zo'n 2000 euro. Al met al ben je dan dus al 4000 euro kwijt voor je überhaupt met spuiten (en voorbehandelen) kunt beginnen.

Ik wil vroeg of laat (waarschijnlijk meer laat dan vroeg ) toch de Golf uit elkaar trekken, en netjes laten maken omdat ik me toch wel behoorlijk stoor aan wat plekken, en wil me nu dus al gaan omzien naar de beste manier hiervoor. Stralen kan natuurlijk ook, maar dat maakt het metaal toch altijd enigszins dunner, dus dit proces leek me dè oplossing...

Is er iemand die ervaring heeft met een van bovengenoemde processen, en daar een prijsopgaaf voor heeft? Of een alternatieve manier weet?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote