View Single Post
  #1  
Old 16-03-2013, 21:31
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default Passat B4 'biker edition' 1.9 TD

Vandaag een tweede auto erbij. Gekregen van mijn tante, omdat hij een kapotte krukas heeft. De auto heeft een bepaalde emotionele waarde voor haar en daarom kreeg ik hem omdat ze dan weet wat er mee gaat gebeuren. Haar gestorven man heeft vroeger de auto ook een naam gegeven, het is een 'ze' en ze noemt 'titine'. Altijd leuk als er een verhaal achter een auto schuilgaat, als een auto meer is dan een stukje mechaniek












Wat scheelt er aan?
Het gat in de krukas waar de vijs van de krukaspoulie doorgaat is uitgesleten waardoor er speling op de poulie zit = nieuwe krukas nodig. Echter zou ik niet weten hoe ik dat moet doen, en aangezien ik nog nooit een motor open heb gehad zou ik er liever nog niet aankomen. Ik wil eerst eens een oud hok kopen en daar de motor eens van open halen. Dan met die ervaring kan ik het probleem waarschijnlijk wel herstellen.
Er is ook een roestplek op de linkervoorvleugel, en het interieur zou eens gepoetst mogen worden.

Plannen:
  • Motor repareren
  • Nieuwe voorvleugel erop
  • Grondige poetsbeurt
  • Interieur opfrissen
  • Nieuw stuur en handremgreep (versleten)

Belooft een lol te worden, een combinatie van schoolwerk, trainingen op de fiets (ik rij koers, wielrennen), werk aan mijn GTI en dan nog eens dit project erbij
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote