View Single Post
  #524  
Old 16-03-2020, 11:27
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ikzelf woon een steenworp van Belgie vandaan ,spreek ook regelmatig gasten van daar..
vorige week nog iets mee gekregen dat de regering daar dadelijk heel de wetgeving rondom oldtimers gaat veranderen
is zo'n beetje net als hier toen half Nigeria ,Kenia ,Marokko,en Turkije allemaal in een 190 of 200 D rondreed uit '86 belastingvrij..dat was ook zo over toen..
omdat veel 'belgen' dat blijkbaar doen met auto's vanaf '92 en ouder wil men daar vanaf ,je betaald daar dan ook geen wegentax en de BIV is ook nagenoeg niks

dus hoe dit gaat aflopen? geen idee..
ook hoor ik verschillende verhalen over motor en onderstel ombouw..bij de ene schouw doet men niet (te)moeilijk ,bij de ander is een set verstralers al afkeur
ik ken een kerel die rijd met een m50b25 in zijn e30 wat een 320i op papier is..die gooit elke 2 jaar zijn originele motor en onderstel terug over voor de schouw
terwijl een ander een 1,9 TDI in zijn caddy1 heeft en die rolt er fluitend doorheen..

ik denk wel,dat mocht je in tussentijd een fietser of voetganger oplaaien ,en ze gaan je auto checken (ook al is hij goed bevonden)je in Belgie dan flink de Sjaak bent..

nogmaal er moet een mogelijkheid zijn er door te geraken..ik ken zat auto's in de classic BMW wereld waar zowat niks origineel aan is ..bijvoorbeeld airride ,enorm afwijkende velgmaat..geswapte motoren etc etc..

nou was het volgens mij mogelijk om buiten de boot te vallen door de auto naar Nederland uit te voeren..keuren met alle tierelantijnen en dan weer in te voeren ,maar dit was dan enkel als oldtimer dacht ik?
zou zoiets eens gaan vragen..en Vlaanderen en Wallonie schijnt ook weer te verschillen dacht ik qua regels?
Reply With Quote