View Single Post
  #442  
Old 21-06-2019, 19:59
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by yal
Je kan de warmdraai regelaar uit elkaar halen en de pin terug duwen.
Daarna weer in elkaar zetten , brandstof drukmeter aansluiten en de pen net zolang beetje bij beetje naar binnen tikken totdat je de juiste regeldruk hebt bereikt.

De systeemdruk moest ik iets verhogen anders kreeg ik de regeldruk niet binnen tolerantie. Systeemdruk stel je af met vul ringen.

Toevallig heb dit onlangs gedaan met mijn eigen mk1 GTI.

Die liep al sinds ik hem kocht koud te arm en dat is nu dan eindelijk perfect opgelost.
Midlock brandstof drukmeter set was een dure jongen maar dankzij deze set heb ik de mk2 16v KR ook perfect afgesteld nadat ik alles uit elkaar had gehaald en schoongemaakt. Alle dichtringen vervangen.

Op zowel de mk1 als mk2 zie ik verstelbare spinnenkoppen zitten , die kun je dus per cilinder afstellen.
Dat wil ik nog weleens overhoop halen

Grt Yal


Ik heb op mijn brandstofsysteem een drukmeter staan waardoor ik de druk kan bekijken.
Heb ook al enkele maal de warmdraai regelaar open gehaald eigenlijk is het niet meer dan een veer met een pinnetje die op een membraam druk en de doorstroom dicht drukt. Door het bimetaal dat opwarmt drukt het tegen de veer in waardoor doorstroom vermakelijkt. Maar veel kan je niet veranderen aan de warmdraairegelaar denk ik.
Reply With Quote