View Single Post
  #1  
Old 04-10-2009, 09:14
Mloes's Avatar
Mloes Mloes is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 142
Default MK1 Diesel 1981 - Senhor BarnStud

[Project] Senhor BarnStud

Heb me hier al voorgesteld in het voorstel-topic, maar sinds gisteren is het project echt van start gegaan en daarom wilde ik even een nieuw Project-Topic openen voor mijn ruwe diamant: Senhor Barnstud.

Auto:
Golf Mk 1 Diesel
1981
geïmporteerd uit Portugal
Belangrijkste kenmerk nu: erg penetrante stal/ schuur/ boerderij lucht

Uiteindelijke doel:
vette retro bak
volledig strippen en opnieuw opbouwen: nagenoeg alles vervangen
misschien nieuwe dieselmotor
ombouw naar automaat
andere kleur: nl. Lido grün of Manilla grün

Hierbij ook de foto's van Senhor BarnStud van toen ik hem net had gekocht:













En dan de vorderingen tot dusver:

Gisterenavond en gisternacht, is een begin gemaakt met het project Senhor BarnStud... er kwam inderdaad een hele lading aan zand, modder, hooi, muizenkeutels enzovoorts uit de auto.

Maar goed, de foto's tot dusver:

Ja ja, met drie man sterk aan de auto klussen: (man des huizes, ik en überHund Bobby)




Zo begonnen we dus:



De Bavaria brandblusser kan er wel uit:



De beste hulp die er is:



Als je goed kijkt, zie je mij bij de passagiersstoel.. druk aan het dashboard rammelen om het eruit te krijgen.. Uiteraard doe ik het meeste werk zelf! Kom zeg!



Inmiddels is het 00.15 en de beste hulp allertijden houdt het voor gezien:



Maar goed, Senhor Burnstud is wel onder andere zijn tanden en zijn klep kwijt:



Leeg van binnen... (top 1000 allertijden stond op, ironisch speelde het nummer "Het is zo stil in mij" tijdens het schieten van dit fotootje):



Isolatie erin laten zitten vooralsnog, bodem is netjes en keihard:



Inhoud van de auto, sommige onderdelen verkeren eigenlijk nog in perfecte staat. Alleen wat schoonmaakwerk:



Trekhaak en achterbumper moeten er nog af.. achter de auto liggen wat onderdelen (sierlijstjes en rubbers) die helaas de stripping niet overleefd hebben:



GOED... Het was laat, ongeveer 01.30 voordat we op één oor konden gaan liggen, maar vandaag weer met volle moed aan de slag...
Hopelijk dus aan het einde van de dag/ morgenvroeg weer een nieuwe update...
Reply With Quote