View Single Post
  #49  
Old 13-02-2020, 15:36
maartenwink maartenwink is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2018
Posts: 23
Talking

A fijn een extra motor erbij gekocht om uit elkaar te trekken. De kop die op mijn vers gespoten motor zat bleek niet goed te zijn. De lagerkappen van de nokkenas hoorde niet bij die kop waardoor de nokkenas klem zat in de kappen. De kop ruil ik weer om bij Einzer vw shop van Alex die dat keurig oplost zo!




Ik vond in het filter van de oliepomp stukjes ijzer wat leek op zuigerveer. Uit voorzorg alle zuigers gedemonteerd en gecontroleerd. Zag er gelukkig allemaal goed uit en zaten nieuwe zuigerveren om! Zijn dus oude stukjes zuigerveer waar de vorige eigenaar van de motor al mee bezig is geweest.



Tussendoor een straalkast opgehaald om alle kleinere onderdelen te stralen want schuren is bijna niet te doen. En wat werkt dat mooi! Alleen niet op het kleine compressortje wat eronder staat want dan slaat hij constant aan. Heb hem aangesloten op de grote (200 liter) compressor wat prima gaat. Eerste onderdeel al even gauw gestraald als test. Binnenkort kleppendeksel, carterpan en inlaat spruitstuk stralen om vervolgens in de lak te zetten.










Meer updates volgen snel! Wil nu even doorpakken na lange tijd van stilte
Reply With Quote