View Single Post
  #125  
Old 24-11-2020, 10:37
VWCaddymk1's Avatar
VWCaddymk1 VWCaddymk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 183
Default

Laatste tijd weer bezig geweest met de caddy
Complete kabelboom is nu aangesloten en alles werkt zoals het hoort.

Ik heb een aantal extra schakelaars weggewerkt op de plek van het asbakje. Hier zitten 2 simpele geleiders achter waar het paneeltje in kan schuiven, op deze manier kan ik de schakelaars uit het zicht werken door de ''asbak" naar binnen te schuiven.

5 schakelaars (o.a. benzine pomp, koelvin apart geschakeld, US-lights uit kunnen zetten voor APK, toerenbegrenzer MSD) en een digitale toerenteller.







Catch tank geplaatst voor de carterventilatie. Gewoon een wat meer solide oplossing dan een los hangend filtertje.







En dan ziet het complete motorruim er nu zo uit:




Inmiddels heb ik de de caddy weer aan de praat gekregen er staat nu een ontstekingscurve in de MSD box en de webers zijn stationair "basis" afgesteld. Oftewel hij start, hij loopt maar dat is het zo'n beetje

Vervolgens ben ik met het afstellen begonnen: Eerst carburateurs balanceren/synchroniseren. Helaas begon dat direct slecht .

Luchtverplaatsing / aanzuiging met synchrometer:
Cilinder 1 gaf 5
Cilinder 2 gaf 5,5
Cilinder 3 gaf 5 (dit gaat lekker dacht ik )
Cilinder 4 gaf 10!

Dus een verdere inspectie via de progressie gaatjes (hier kun je de stand van de gasklep enigszins beoordelen). En als resultaat: Gasklep van cilinder 4 staat een stuk verder open dan cilinder 3.....

Waarschijnlijk een kromme gasklep as.
Nu waren de Webers al tweedehands toen ik ze kocht, tijdens de revisie is het met niet echt opgevallen helaas. Toch verklaard dit me wel waardoor hij nooit echt lekker stationair wilde lopen!

Direct actie ondernomen, Webers eraf gehaald. Nieuwe gasklepassen en gaskleppen besteld. Deze komen waarschijnlijk deze week binnen en dan kunnen we weer verder sleutelen .
Reply With Quote