View Single Post
  #122  
Old 29-07-2018, 15:31
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Nadat de motor liep was het tijd om aan de dakhemel te beginnen
Omdat ik dit nog nooit heb gedaan heb ik er veel tijd voor uit getrokken om het er netjes strak in te krijgen maar dat betekende wel dat ik er bijna 6 avonden mee bezig ben geweest dus ik was wel erg blij toen dit klaar was

Ik heb eerst het gele kleed aan de binnenkant van de auto gelegd zodat ik rustig in en uit de auto kan klimmen zonder dat ik bang hoef te zijn dat de lak ergens beschadigd




Daarna de isolatie terug gelijmd




En de hemel op maat geknipt voor de balijnen en de balijnen voorzien van nieuwe dopjes en de klemmetjes in de auto ook gelijk vernieuwd




Ik had papier klemmetjes besteld om de gelijmde delen vast te kunnen klemmen aan de carrosserie alleen had ik met bestellen niet goed opgelet op de grootte en had ik nu ineens 60 mini klemmen




dus nog maar een keer besteld en nu de goede
Achteraf bleken die kleine klemmetjes wel erg makkelijk om in de bochten strak te kunnen werken dus het was toch fijn dat ik ze had







En na een paar avonden trekken knippen en lijmen zag het er zo uit











Het leek me slim om na de hemel de ramen er terug in te zetten wat dan blijft de hemel op verschillende punten helemaal op zijn plaats zitten omdat de raamrubbers eroverheen vallen










De voorruit is een verhaal apart

De raam die er in zat was nog de originele raam maar omdat hij 37 jaar oud is zit hij helemaal vol met krasjes en putjes en vooral met zonlicht erop was het erg storend en soms moeilijk om er doorheen te kijken dus daarom wou ik graag een nieuwe voorruit

Omdat ik iemand ken die dit voor zijn werk doet al snel een afspraak gemaakt voor een nieuwe ruit en die zou bij mij thuis geplaatst worden

Echter bij het plaatsen leek er al iets niet te kloppen want de ruit wou er niet in zelfs niet met 3 personen ,glijmiddel en wat trek en duw werk
Na 6 keer opnieuw proberen had ik de nieuwe ruit met de oude ruit vergeleken en toen bleek dat de nieuwe ruit een net iets andere kromming had dan de oude dus na het bestellen van een tweede nieuwe ruit floepte hij gelukkig in 1 keer meteen erin




Ondertussen had ik al het dashboard terug gezet en de vloer voorzien van nieuwe bitumen dempings matten en een dikke onder tapijt










En na het terug plaatsen van de handrem kon het tapijt en het achterste gedeelte van het interieur terug







Ook is de kleur sticker in de kofferbak vervangen




Ik had nog spullen weggebracht om geel te passieveren en dat was ondertussen ook terug gekomen




Ik ben achteraf erg blij dat ik toch nog de dynamo poelie,s heb laten vergelen want ik vind dit veel mooier dan gespoten




Het motorkap slot terug en de kap meteen erop










En de koplampen in elkaar gezet en het front terug erin geschroefd







Helaas is met het stralen/vergelen de schroefdraad van de ruitenwisser verpest dus hier moest ik ook iets op verzinnen




Gelukkig had ik nog 1 ruitenwisser mechaniek liggen van mijn onderdelen auto dus ik heb het asje uit de houder gehaald en de houders omgewisseld voor goede houders met draad










De asjes met houder heb ik al terug gezet in het frame en dat wordt morgen in de auto gezet , daarna verder met deuren,zijschermen,bumpers en wielen
Reply With Quote