View Single Post
  #3  
Old 27-09-2017, 20:45
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye-VR6t
Zijn dure auto's in reparaties. Heb een 1.8T sport gehad.
Draadbreuken, versnellingsbak uitgaande as bijrijderskant.
Veren achter breken.
Vreemde elektrische storingen. Je airco/clima doet het niet. Dan is het probleem de verwarmde ruitensproeierkopjes. Ja heel bizar.

Maar het rijdt prima verder, veel plezier van gehad. Bij 2ton ingeruild want toen kwamen er echt kosten aan. Schokbrekers, weer remmen en banden (busje banden met loadindex) de gehele uitlaat dat soort dingen. Ben je zo 2500euro verder.

Paar adviezen:
Wordt vrienden met een Seat monteur
Wordt lid van het Duitse forum voor de Galaxy/Alhambra/Sharan
Wordt zuinig, want het geld zul je nog hard nodig hebben om het ding rijdend te houden.

Oja een automaat = rennen voor je leven.


Dit verhaal kan ik bevestigen aan de werkplaats kant (Serviceadviseur).

Ik heb bij en SEAT Dealer gewerkt waar wij tevens een Volkswagen Servicepunt waren. Bijna elke keer als er een Sharan of Alhambra de brug op ging, was het weer raak en kwam er minimaal €1000,- aan onderhoud en reparaties uitrollen. Weet dus waar je aan begint!
Dit zijn rekeningen/verhalen van frisse diesels met 179.000 op de teller, maar ook benzine versies waar al ruim 290.000 op de teller is gezet.

Ze vreten tevens ook steekassen. Elke 50/60.000 kilometer ben je wel aan de beurt.

Ik zou liever een Transporter of Caddy Life gaan, dan voor een Sharan of Alhambra.
Reply With Quote