View Single Post
  #117  
Old 07-05-2018, 14:51
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Even mijn topic updaten, anders ga ik zover achterlopen dat ik geen zin meer heb om het bij te werken.

Laatste update was net voor de grote vakantie zag ik. Daarna zijn we naar Noord Spanje vertrokken en van daar (weer sloeg om) doorgestoken naar Zuid Frankrijk. Geweldige vakantie met veel bestemmingen en zo’n 5000 kilometer gereden. De bus trekt veel bekijks en aandacht onderweg en op de camping dus veel aanspraak.

Afgelopen winter wat foutjes hersteld die ik tijdens de vakantie geconstateerd had. Zo bleef de (nieuwe) kleppendekselpakking olie lekken. Dat kwam omdat ik de carterventilatie te beperkt had met een reduceerstukje.
Heb ik de startmotor letterlijk moeten hotwiren omdat deze op sommige momenten via de sleutel niet rond wilde. Herhaaldelijk dichtklappen van spiegels door snelheid, tegenliggers of vrachtverkeer. Piepende schakelstangen. KVS liep soms uit expansie dop, kwam er achter dat de T3 naast een vaatje nog een overloop vaatje heeft die ik wel gekregen had bij de bus maar niet over nagedacht. Nog wel wat dingen maar niets schokkend of waardoor ik niet door kon met een snelle fix.

Kleppendeksel vervangen & alles weer vetvrij gemaakt. Het wordt heel snel smerig met een olie lekkage.





De rode draden rechts was tijdelijk mijn startmotor fix op de camping gemaakt. Ook nog een paar keer nodig gehad in de file (heb wat file gehad op terugweg niet normaal). Zo gedaan dat ik bij het rechter achterwiel even 2 draden tegen elkaar kon houden en gaan want met alle spullen achterin komt je niet makkelijk bij de motor.

Nu definitief opgelost met een startrelais er tussen.



Diepte investering olie catch can met 19 mm aansluitingen en breather dop;



Overloop tankje KVS (origineel T3)



Extra 24 rijen oliekoeler met Spalletje. Radiator geplaatst onder de accubak. Kon daarmee de gewone korte leidingen gebruiken.



Stukje PVC over een schurende schakelstang geschoven (T3 kwaal);



Laag & breed;



Setje beugelspiegels gemonteerd;



Gril zonder koplampsproeiers gemonteerd;



Wiel projectje afgerond tijdens de koude winteravonden. Wielen zijn ET60 met de juiste steek. Setje H&R adapters voor (25) de geboute versie. Achter een setje adapters de draadstang versie (35). Probleem waar ik tegenaan liep is dat de vetkappen voor zo gigantisch zijn dat ze (net) de centre caps uit het wiel drukken. Kwam er gelukkig achter dat je de vetkappen probleemloos tot 6 mm kan inkorten en bij mij was 5 mm meer dan voldoende.







































Bij aanschaf van de bus was het plan om deze om te bouwen naar hefdak. Toen ik wist wat er allemaal bij kwam kijken (en ging kosten) dacht ik nog van laat maar. Maar ja begin dit jaar kwam er een mooie WF Mozaik set voorbij op MP. Toen dacht ik nu of nooit. Dus zit ik nu midden in ombouw project. Uiteraard weer gigantisch veel meer werk dan bedacht.

Dak in de bus;





Het dak is vies, her en der een lichte beschadiging (niets ernstig) de lak is totaal verweerd. Tentdoek is op, rubbers zijn op. Tentdoek was op. Dus eerst uitleggen en monteren. Daarna er af en afwerken.

Hier koud erop gelegd



Bagagebak straps waren verroest de popnagels geboord en de beugeltjes gestraald



Dit doet even pijn



Proef luikje binnen de lijntjes;






Afwerkframe voor het gat, tevens monteer je hier de voet op van het voorste klap scharnier;



Versterkingsbeugels voor de achterste scharnieren laten maken. Is een soort van doorgevouwen L proefiel stelt op zich niet zoveel voor maar je moet wel meten, meten en nog eens meten want je kan beter maar 1 keer in je dak boren.




Het definitieve gat, carrosserie zaagje op lucht werkt als een speer. Netjes de getekende lijntjes volgen en controle of er geen buitenspel plaatsvind .



Eppo momentje;



Laatste stukkie;



Het frame past;



Slotvanger voor het dak;



Hemeltje wat ruimer gelaten voor de afwerking;



Boutgaten voor achterste scharnieren;





Harde montage afgerond. Het afwerken kan beginnen.




Nieuwe tentdoek



Nieuwe rubbers



Twee dagen schuur, plamuur en glasvezelen stofhappen






Shit, ik ben bij tot en met nu. Had gehoopt dit terug te lezen met dak erop en vergeten hoeveel werk het was
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote