Thread: Berrychello
View Single Post
  #2  
Old 19-10-2012, 15:48
Berrychello Berrychello is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2007
Posts: 1,137
Default

Even héél hard een beetje stof van dit topic blazen!
Inmiddels 5 jaar verder en stuur ik zelf alweer in mijn tweede leaseauto. Alweer een Franse auto en wel om het volgende:
- eisen: diesel, goedkoop in de bijtelling, moet ook een beetje leuk rijden.
De hele Slowmotion verzameling (Fabia, Ibiza, Polo) viel dus af.
Een Golf of Leon had gekund, maar waarom zou ik per maand 100e meer betalen ten opzichte van een andere leuke diesel, die wel goedkoop in de bijtelling is:




Rijdt heerlijk. Intussen al ruim 27dkm op de teller. Wel al wat kraakjes helaas...

Om dit Franse blik te compenseren heb ik, intussen alweer 3½ jaar, nog een VW Kever. Ooit was het een spaarkever, maar 12 jaar geleden is ie helemaal opnieuw opgebouwd als een 'normale' Kever. Ook is er toen een 1600 blok in gekomen.







En natuurlijk miste ik de Golf. Dus toen m'n vriendin nog met haar rijbewijs bezig was, zat ik Marktplaats al af te struinen. Vervolgens vond ik (weer) een heliosblauwe 1.3 MH, dus die moest ik wel kopen! Kwam van eerste eigenaar en heeft 190dkm op de teller.
Zo was ie:







Na was poetsen en opknappen ziet ie er zo uit:











Helaas was de thermostaat kapot (bleek op de weg naar huis) en dat heeft toen ook de koppakking gekost... Nu doet ie t weer prima, al is de sensor van het koelvloeistoflampje nogal van streek.
Het rijdt overinges behoorlijk zuinig: tussen de 1:15 en 1:16! Mijn vorige Golf (zie hierboven) reed gemiddeld 1:11,5. Ben overigens nog wel benieuwd waar ie nu rijdt, de SP10LR!

Verder heb ik weinig plannen met deze auto's, naast ze gewoon heel netjes houden!
Voor de Golf heb ik al een andere (roestvrije) bestuurdersdeur staan. Eigenlijk moet het linkervoorscherm ook een keer.
De Kever moet ook aangepakt worden, maar eerst even sparen daarvoor...

En dan later het VW wagenpark maar aanvullen met een mkI, dat lijkt mij een mooi streven!
Reply With Quote