Thread: Golf1 R32
View Single Post
  #1  
Old 26-09-2015, 22:01
v6freak v6freak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 418
Default Golf1 R32

Na diverse projecten, waaronder mijn vorige Golf1 2.9 Vr6 (op de foto nog 2.8) en de Golf2 R32, heb ik nu eindelijk een 77'er weten te bemachtigen.

Na de verkoop van de Golfjes heeft de Golf1 mij altijd nog getrokken en heb altijd een voorkeur gehad voor een 77'er. Bij toeval weer eens op MP gekeken en toen ik hem zag was de koop telefonisch snel rond.
Ik moest er immers 300 km voor rijden (enkele reis), maar het was het waard.
Laat het er nou ook eentje zijn in een hele mooie kleur, Miami Blue.
Daarnaast is het ook nog een keiharde Golf. De vorige eigenaar heeft de auto 15 jaar terug gekocht van een Duits gezin en tot dit jaar altijd in de stalling gehad. De auto is enkele maanden terug helemaal kaal gemaakt en opnieuw gespoten, vervolgens op kenteken gezet en apk gekeurd.
De Golf moest toen plaats maken voor een droomproject van de vorige eigenaar.

De spuitbeurt is helaas niet goed gedaan, voor het mooie een keer heel erg goed polijsten en in de glascoating zetten of in het ergste geval een keer een spuitbeurt erover heen.

Echt bijna alles aan de auto is origineel 77. Enkel de schroefset, de grill de voorruit en de tankdop zijn niet origineel VW. De kofferbakemblemen zijn van een Swallowtail en de achterlichten zijn postgolf lichten. De getoonde velgen zijn ook verwisseld voor originele.
Van de kunststof steenslagbeschermers tot aan al het plaatwerk toe is alles origineel, er is nog nooit wat gelast aan de auto en alle schermen zijn keihard, zelfs de wielranden.

Vooralsnog wil ik de auto origineel houden. Een mooi setje 16 inch driedelige velgen eronder en meer niet, denk ik
Gezien mijn autoverleden zit ik toch wel een beetje in dubio om er een ander blok in te doen. Mijn voorkeur zou dan uitgaan naar een G60 of een R32
Een originele heeft ook zijn charmes vind ik en het scheelt een berg geld

Hierbij wat plaatjes van mijn vorige Golfjes.







Hier wat plaatjes van de 77'er.
Heb al eerste de stickers verwijderd die op de voor- en achterruit zaten. Waren stickers van een Club/Team.
Op de voorbumper zaten van die gekke gele lampen, die er ook maar gelijk afgetrokken. Binnenkort eens op zoek naar een ander setje voor/achterbumper.
Ook de kunststof kentekenplaathouder op de achterzijde verwijderd.








Reply With Quote