View Single Post
  #1  
Old 21-10-2019, 12:39
PimMK1 PimMK1 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2019
Posts: 17
Default Even voorstellen, Golf LX mk1 in Gambia-rot

Dag allemaal,

we lazen al een tijdje mee, maar mijn zwager (Marco, 21) en ik (Pim, 31) uit Alblasserdam hebben eindelijk ook een MK1 naar wens weten te vinden en aangekocht. Dus het werd tijd maar een account te maken. Onze (schoon-)familie heeft een boerderij met werkplaats, dus dat is tegenwoordig de MK1 werkplaats. Met mijn eigen auto (BMW F20 uit 2012) ben ik uitgemodificeerd en Marco's Toyota Hilux is meer voor praktisch gebruik op de boerderij, dus de MK1 is de project/mod/leuk auto waarmee we ook naar VW meetings willen gaan.

De aankoop! Een al gerestaureerde en herspoten MK1 LX uit 1983. Had al Volksforum nummerplaten dus wellicht een oudje van hier? Verder een originele Nederlander, LX uitgevoerd met 1093cc motor op 13 inch staal in Gambia-rot. De auto is opnieuw gespoten geweest, alleen de motorkap is mogelijk later gespoten, vanuit bepaalde hoeken zie je namelijk strepen (je moet het weten, anders valt het niet echt op. We hebben nog extra verf erbij gekregen dus wellicht in de toekomst opnieuw spuiten). Verder zit er al een schroefset onder, die nog niet heel laag staat maar wat niet is zal nog wel komen. We kregen er ook nog een stapel onderdelen bij en van alles wat afgelopen jaren aan de wagen is gedaan was documentatie en facturen, dus dat vonden wij wel een mooie basis.

Motortechnisch 1.1 met 245k op de teller, schakelt en rijdt prima en ziet er allemaal netjes uit. Inclusief handmatige choke, wat voor mij nog even wennen is.

We hebben nog wel wat wensen met de auto:
- Sowieso dashboard mooier maken en GTI VDO metertjes inbouwen (de metertjes hebben we al uit een Porsche 924 uit 1980, nu de sensoren nog inbouwen).
- Liefst BBS 15" honingraat wielen met een gouden hart (of zilver/grijs).
- Chrome randen om de bumpers (weet iemand waar te koop?)
- Trekhaak-delete (dus gok ook nieuwe achterbumper)
- Ruitenwisser achter repareren, werkt nu niet
- Embleem achter van GolfLX weer mooi maken of vervangen

En eventueel in de toekomst een wissel naar 1.8T met bak etc... Maar daar hebben we nog wel wat meer onderzoek voor nodig voordat ik daar aan wil beginnen.

Plaatjes zeggen meer dan woorden:



Na de eerste paar modificaties zijn alweer een feit... GTI lip, mistlamploze grill + chrome rand. Veel mooier, vinden wij. Nog wel even een nieuw VW logo scoren.



Bij de restauratie is alles opnieuw gespoten en opnieuw ingebouwd. Ziet er dus netjes uit.



Donkere achterlichten staat wel mooi, MK2 dubbele uitlaat klinkt zeker niet onaardig.

Met betrekking tot de wielen hebben we direct een vraag. Gezien BBS nieuw buiten ons budget is, zouden we JR9's willen aanschaffen. Alleen weet iemand wellicht welke maat van 15 inch dan goed past (hoeveel J?) en welke banden we hieromheen zouden moeten leggen? Ik lees veel verschillende dingen op diverse fora...

Anyway, we zullen nog wel veel vragen stellen dus je zult ons regelmatig tegen komen op t forum. Vragen? Stel ze gerust!
__________________
VW Golf LX mk1 1983 Gambia-rot
Reply With Quote