View Single Post
  #687  
Old 11-09-2020, 07:10
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Dat hoort zo.

Is je as niet gewoon te lang? Heb je een originele Golf 2 as met 100mm homokineet? Er moet namelijk axiale speling in de as zitten.


Jup! Originele golf 2 G60 assen met 100 mm Kineten. Gisteravond druk geweest met het subframe verschuiven, maar daar zat slechts enkele mm's in.

De aandrijfas heeft wel axiale speling, maar omdat de kineten nog nieuw zijn kreeg ik 'm zo met de hand niet van links naar rechts (met de auto op de grond kom je er amper bij. Als ik met een schroevendraaier even tegen de as wrik zie ik dat deze gewoon los is. Wel staan beide fuseekogels erg ver naar binnen op de draagarmen, dus die ga ik iets breder zetten voor wat meer speling (en opnieuw uitlijnen).

Ook ben ik er dankzij EnVeeZee achter gekomen dat ik niet de juiste koppelstangen naar de stabilisatorstang heb. Ik heb de endlinks waar het oog direct boven de as gecentreerd staat, waar ik juist een offset hierin moet hebben. Ook stonden de rubbers van de stabi naar het subframe redelijk op spanning, en ligt de stabi door de verkeerde endlinks echt 1 tot geen millimeter van de draagarm af.

Tot overmaat van ramp is in de linker koppelstang het rubber met vakantie gegaan, dus die dweilt maar een beetje in de rondte. Dinsdag komen de juiste koppelstangen, dus deze maar eens vervangen en zien waar we stranden!
Reply With Quote