View Single Post
  #16  
Old 08-04-2006, 14:02
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Nou ben nu hartstikke ziek, gister had ik een herkansing. Wilde er niet heen. Toch maar wel gegeaan. Is niet fijn met een dikke beat in je hoofd een herkansing proberen te maken. Is dus ook niet echt iets geworden.

En daarna denk je ga ik die radiateur nog ophalen of niet? Wel gegaan dus. Voor 25 euro een radiateur met ventilatorkap + ventilator (met prop) & slangen gehaald. Helemaal blij dus.

En mijn MFA display uit Duitsland is ook nog binnen gekomen! Mijn collega (zij is Duitse) kijkt alleen nooit door de week in de brievenbus Komt ze nooit langs namelijk. Maargoed deze week dus even wel speciaal voor mij gekeken.

Dankje voor de complimenten. Als ik weer beter ben alles netjes inbouwen. De ledjes hebben een lange en een korte poot. De lange poot is +. Sluit je ze verkeerd om aan doet je led het echt heel kort. Bij www.Steve010.nl krijg je de juiste weerstandjes er gelijk bij.

Je moet dus nameten wat de + is en wat de -. Je kunt het vaak al zien, als er 2 ledjes inzitten dan hebben ze dezelfde min maar allebei een andere +.

Maar haal een multimeter, bij de karwei ofzo, kost een keer 9 euro. Dan kun je het nameten. Staat er een - voor de meetwaarde (de spanning) dan meet je verkeerd om. Draai de kabels dus om (van de multimeter) dan zal de - verdwijnen. Dan weet je dus wat de + en wat de - is. En solderen maar!

Een soldeerbout met een hele kleine punt (voor printplaten e.d.) is wel aan te raden.

Dus nu kan ik de MFA display gaan vervangen en de radiateur. En daarna de ruitenwissersproeiers nakijken. Dan komt het helemaal goed!
Reply With Quote