View Single Post
  #1  
Old 01-09-2018, 18:44
Golf1Fan's Avatar
Golf1Fan Golf1Fan is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 335
Default Testen krukassensor Golf 3 (AGG motor)

Ik heb al geruime tijd problemen met mijn Golf 3 GL uit 1997 met een AGG motor.

Vorig jaar 2 keer stilgevallen, maar startte binnen een halve minuut weer.
De eerste keer dat ik stilviel was de motor koud en de tweede keer goed op temperatuur en er zat ongeveer 2 weken tussen de eerste en tweede keer.

Ik ben niet zo technisch en was in de veronderstelling dat het de krukassensor was en heb deze laten vervangen en vanaf dat moment valt hij iedere keer uit bij een warme motor en start weer nadat deze is afgekoeld.
Ik heb de wegenwacht erbij gehaald, die heeft diverse tests gedaan en is uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de 'nieuwe' krukassensor defect was!

Ik heb de Golf een paar maanden geleden weer naar mijn monteur gebracht en die heeft een andere sensor geprobeerd, maar de motor blijft afslaan wanneer deze warm is.
Ik krijg de indruk dat hij geen andere sensor heeft geprobeerd, want hij houdt me nu al een tijd aan het lijntje en zegt iedere keer als informeer naar de stand van zaken: 'ik laat het wel weten wanneer hij klaar is'

Ik denk dat hij mogelijk een verkeerd type sensor heeft gemonteerd, is dat mogelijk?

Ik ben teneinde raad en wil de auto weer ophalen en zelf gaan testen.
Ik wil de krukassensor testen bij een koude, lopende motor en bij een warme, afgeslagen motor.
Weet iemand hoe je een dergelijke test kunt doen?
Ik heb overigens zelf, nadat de krukassensor was vervangen, het relais van de ECU vervangen, want ik vermoed dat ik daardoor die 2 keer ben stilgevallen.
Al voordat de wegenwacht de Golf had getest, had ik de bobine, bougiekabels en bougies ook al vervangen,

Ik ben teneinde raad want ik rijd nu al langere met mijn mooie Golf 2 GTI 16V als dagelijkse auto en dat is natuurlijk doodzonde.
__________________
Golf 1 GTI 1.8 8V (DX) 1983 Zwart
Golf 2 GTI 1.8 16V (KR) 1986 Oakgroen
Golf 3 GL 2.0 8V (AGG) 1997 zilvergrijs 'parttime Daily'
Seat Ibiza 2 (6K1) GTI 2.0 8V (2E) 1997 rood 'parttime Daily'
Reply With Quote