View Single Post
  #10  
Old 12-08-2015, 19:22
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by J_Fix
Dat kleintje kan ik niet vinden. Mijn oliefilter zit aan de oliekoeler geschroefd en daar zitten alleen deze twee oliedrukschakelaars op (blauwe draad (achterste) 0,3 bar en gele draad (voorste) 1,8 bar)




Ik meen me wel te herinneren dat de sensor op de achterzijde van de cylinderkop (links/bestuurderszijde) een olie temperatuur sensor was. Is dat het kleintje wat je bedoelt (ik schat sleutel 10)? Deze dus:

Is vanaf zijkant bekeken. Zit tegen de achterzijde van de cylinderkop (met die groen zwarte draad)




Hmm, morgen nog eens extra checken want zie nu op de foto hier boven alsof er een kabelbreukje net boven het schoentje zit.

Maar goed, is dat degene die je bedoelde?

Ik heb ook een foto vanaf de schutbord zijde richting de kop gemaakt (niet echt scherp maar camera is lastig richten en stilhouden daar tussen ) en dan zit hij dus links bovenin vlakbij de stroomverdeler in de cylinderkop (op de foto midden onder).






Ik heb 'm ook in de vraagbaak van deze 16V opgezocht en daar staat inderdaad wel een kleintje genoemd bij het smeersysteem van de 16V en is afgebeeld onder nummer 1 als temperatuurvoeler maar kan er niet echt goed uit opmaken waar die zou zitten omdat het een uit-snit buiten de normale tekening is, lijkt alsof dat degene uit de kop is die ook op de foto's hier boven staat.




Weet niet of dit stukje scan mag ivm copyright, daarom voor de zekerheid maar een klein stukje van de pagina gescand om even aan te geven welke uit-snit ik bedoel.

Forum beheerders? Mocht dit stukje scan niet mogen (kon er bij gallery en FAQ namelijk niets er over vinden) dan laat even weten en verwijder ik 'm uiteraard direkt.

Alvast thnx voor de hulp,
Joop.



Bovenste foto van jou, dat stekkertje met dat blauwe draad dat is de olie druk sensor, de voorste gele de temp. sensor
Reply With Quote