View Single Post
  #28  
Old 30-03-2016, 20:00
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by B-ram
225 is toch meer dan zat in een type 1? 400 pk is leuk voor de cijfers, maar ben je nou echt zovel sneller weg bij een stoplicht? Nou ja ieder zn meug natuurlijk.

En zijn die 20vt motoren niet allemaal hetzelfde op de turbo en injectors na? Waarom zou je dan een duurdere APX pakken als je toch gaat tunen


Je hebt gelijk dat 400 pk te veel is voor een stoplichtsprintje. In de eerste versnelling is 100 pk al genoeg. Voor 2 200 pk al te veel. Maar als ik in de derde versnelling zit kan ik mijn vermogen vol kwijt en heb dan wel wielspin als in 120-130 rijd. Als ik eenmaal 80 rijd dan is er bijna niemand die me meer bijhoud. Het gevoel dat je net zo snel blijft door accelereren van 0 tot 100 als van 100 tot 250 is echt te gek om mee te maken en geeft een onwijze adrenaline kik. Heb er een 6-bak achter en ben nog nooit volgas in z'n 6 geweest, weet dus ook niet wat de max. snelheid is. Heb zelf een aantal jaar in een 993 turbo gereden en die was een stuk tragen met 1480 kg en 408 pk. Je voelde hierin het vermogen vrijkomen maar de auto was te zwaar om mijn golf je bij te kunnen houden. Mijn golf is 550 kg lichter dan de 993 en dat zijn toch 5 dikke oma's die ik dan in mijn golf kwijt zou moeten raken voor een eerlijk vergelijk. Dat is 3 dikke oma's van 110 kg op de achterbank, eentje op de bijrijdersstoel en dan maar eentje op de motorkap. Weet zeker dat mijn schoef set dat niet kan hebben.
Met een APX motor kun je veel meer mee, als het moet meer dan 750 pk. De 150 en 180 pk versie's zijn heel slecht verder te tunen. Dan beter meer uitgeven voor direct veel meer pk's (55 tot 75 pk meer). Hou je het geld van het bij-tunen in je zak en kun je in de toekomst verder dan wat je nu denkt dat je zou willen.
Reply With Quote