View Single Post
  #31  
Old 01-04-2016, 20:55
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Het probleem met paarden is als ze eenmaal getemd zijn dat je weer terug de wilde paarden wil.


Daarom rijd ik ook maar een keer per week/2 weken in mijn snelle golf. Verder rijd ik dagelijks in een trage Citroen Berlingo voor me werk. Vind het erg lekker om dan af en toe even te knallen met de golf. Het blijft dan leuk. Zou je elke dag met veel vermogen rijden dan is de lol er op een gegeven moment gewoon vanaf. Dat is trouwens met alles zo. Als je een leuke vriendin hebt met alles erop en eraan of een hele mooie dure nieuwe auto, na verloop van tijd is het "normaal " geworden en voel je je echt niet gelukkiger als met je vorige minder knappe vriendin en je oude auto die je toen had. Je leeft veel beter als je tevreden kunt wezen met wat je hebt. Maar toch heb ik de wens om een andere uitlaat onder mijn golf te plaatsen, namelijk een 3 inch ipv de 2 inch die ik nu heb. Gaat 1000 euro kosten en dan heb ik 40 pk extra. Doe het toch maar niet want weet nu al dat ik dan me bak en de intercooler niet heel zal houden. Moet zelf ook leren tevreden te zijn met wat ik heb. En ik heb een hekel aan geld zoek maken en daar zou ik wel mee gaan beginnen door met te veel vermogen te gaan rijden en alleen maar de boel stuk te rijden voor een paar rot pk's meer.
En Yuli: de pk's van een 16vg60 zijn dure pk's, kan op een goedkopere manier. Moet wel zeggen dat 16vg60 wel heeel erg mooi klinkt. Ik zou zo wie zo nooit iets zelf gaan bouwen, maar liever iets kopen van iemand die zat is wat hij heeft. Zo kocht ik mijn golf 1 1.8 gti met 20vt met toen 380 pk voor 12000. Stond eerst te koop voor 15K later 14K toen 13K en bij 12 ben ik toch maar gaan kijken. Toen ik hem had gekocht en hij van Marktplaats en het Volksforum af was werd de vorige eigenaar suf gebeld met mensen die hem voor 12 ook wel hadden willen hebben maar zaten te wachten op nog wat minder. Is een hoop geld maar dan heb je ook wat. Om een redelijke golf 1 1.8 gti te kopen ben je al de helft kwijt en voor 6000 heb je geen 380 pk 20vt blok met alles er op en eraan, big break remmenset, kabelschakeltoren, rolkooi etc. Ik heb dat ding nu 6 jaar en als ik hem nu zou verkopen voor 9000 (is te kort maar even als voorbeeld)is hij in no time verkocht. Rijd dan voor 3000/6 is 500 euro per jaar met me hobby auto, niet duur toch??
Reply With Quote