View Single Post
  #7  
Old 18-06-2008, 21:45
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Quote:
Originally Posted by Erik
1. Ik zat zelf te denken aan een ABF blok omdat deze de meeste pk's levert, maar ik heb ook gelezen dat dit blok een nogal sloom karakter heeft en dat daarom een 9A blok beter zou zijn als basis. Welk blok kan ik het beste pakken als basis?

Een ABF is een hoogblok motor en een 9A niet, er zit dan ook ver schil in de drijfstangen. Een 9A heeft 144mm drijfstangen, een ABF 159mm. Hierdoor is de 9A iets meer geschikt voor toeren , de ABF iets meer voor koppel, maar dat is eigenlijk te verwaarlozen. Voor het gemak zou ik een 9A nemen. Hiervoor vragen ze minder geld, er zijn voldoende stalen drijfstangen in 144mm te koop voor een mooi bedrag, etc.Verdere verschillen zitten in de cylinderkop, maar met een bewerkte kop valt dit verschil weer weg.

2. Is het vereist om de kabelboom bij aankoop erbij te nemen of kan het blok lopende gemaakt worden op mijn huidige PL-kabelboom?

Dit zal volledig aan je keuze van motormanagment liggen. Neem je een Digifant, dan kun je al een heel eind komen met een G60 -boom. Ga je stand-alone, kom je al een stuk meer in de buurt van zelf maken.

3. Ik ben zelf alleen nog maar de motor throttle bodies en de Jenvey TB's tegengekomen. Mijn voorkeur gaat dan meer uit naar de Jenvey 45mm TB's. Zijn deze aan te raden of zijn er nog andere merken die net zo goed of zelfs beter zijn?

Er zijn meer mogelijkheden idd. Zo heb je de Direct-to-Head TBI's van Badger5 uit de UK. Hierbij geen spruitstuk nodig. Dan is er nog VGS, een duits merk. En zo voorts. Zoek eens bij de zandcross-jongens, die hebben er een andere kijk op.

4. Hoeveel pk/nm kan de standaard versnellingsbak die bij een 16V zit (020 als ik me niet vergis) aan? Indien deze niet geschikt is welke aanpassingen zouden dan gewenst zijn of welke bak kan ik hier beter voor nemen?

In ieder geval de klinknagels van het differentieel vervangen door een boutenset, dat is zeker. Een andere koppeling is ook een aanrader. Vliegwiel afdraaien en balanceren icm krukas ook aan te raden.

5. Heeft iemand verkoop-/informatiepunten waar ik eens contact mee kan opnemen?


-Erik


Ik hoop zo een beetje te hebben geholpen..
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote