View Single Post
  #19  
Old 16-11-2013, 13:55
vintrist vintrist is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 21
Default

Het vervolg

Zo dom was het nog niet om alles terug te demonteren! Had al zo een gevoel dat dit niet meer normaal kon zijn (vooral de rook was crazy).

Ik met alles terug richting het revisiebedrijf.. ze vertelden met dat ik het allemaal juist had gemonteerd (yeey, fijn!) en dat het een zeer merkwaardig probleem was (twee cilinders vertoonden duidelijker zwartere verbranding dan normaal was, dan je ook zien op m'n laatste foto)

Het onderblok zou volgens hun bijna onmogelijk het probleem kunnen zijn. Zelf ging ik naar hun met het idee dat:
1) er een scheur moest zijn in één van de interne olie/koel kanalen
2) een kapot olieschraapveer.

Day after

Mocht het atelier binnenkomen waarbij ik al direct een naar voorgevoel kreeg. Mijn mooie bovenblokje lag in een bad dat ze vulden met vloeistof. Als men daarna met de compressor druk zette op één van de koelvloeistofkanalen kon je duidelijk bellen zien komen uit de uitlaatklep.
Nu hadden ze dit nog nooit gezien, maar blijkbaar is er een scheur van één koelkanaal recht in de uitlaatklep. Vandaar bouw ik ook geen druk op in het KVS. Was nog nooit eerder gezien voor een volkswagen benzineblokje van die jaren.

Conclusie
Het revisiebedrijf zal een andere kop aannemen en compleet testen & in orde zetten voor mij! Je moet niet vragen wat een medeleven ze al hebben
Wat een prachtig bedrijf
Ps: de prijzen die jullie zagen betaal ik er heus niet hoor (koppakking van elring kost mij 27 euro ongeveer, de rekbouten 18 euro.. levering volgende dag!).

ps: de olie 5w40 kan ook nog, is voor modernere motoren maar die blokjes zouden alles wel aanvaarden.. kwaad kon het niet. Goede tip: gebruik ALTIJD goede kwaliteit van olie en koelvloeistof, dit zou een absolute MUST zijn.
Reply With Quote