View Single Post
  #15  
Old 28-08-2019, 15:28
Ralfons's Avatar
Ralfons Ralfons is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 261
Default

Leuke klusjes inderdaad! En goed te doen met alle info die op het web is te vinden en een beetje gezond boeren verstand.

Voor wat betreft de kachelradiator heb ik de oude teruggeplaatst. Deze zag er nog goed uit, heb ik op druk getest en ik heb gelezen dat in de latere modellen deze radiateuren beter zouden zijn (?) Hoe dan ook; het zit, het werkt, ik ben tevreden.

Verder met de wielen!
Hier in de buurt vond ik een stel Golf 2 stalen GTI wielen. 14 inch; besloten ze klaar te maken. Hoe? Deze keer gekozen voor spullen van de Action. Gelijk een mooie test of het een beetje duurzaam is allemaal

Naast gewone primer en hoogglans zwart deze spuitbussen gebruikt:



De staat van alle wielen was zo. Behoorlijk gebruikt:



Vervolgens het hele spul geschuurd:



De resten roest heb ik behandeld met de roestomvormer. Hierna een laag gewone primer erop:



Hetzelfde geldt voor de binnenkant van de wielen. Schuren, roestomvorming, primer en hoogglans zwart:



Laatste deel is de voorkant van de velg; Deze gespoten met velgenzilver en uiteindelijk een laagje hoogglans blanke lak.



Na heel wat avonden zweten, schuren en spuiten ligt er dan iets moois op de werkbank:



Vers rubber (gekozen voor ContiEcocontact's maat 175/65 R14, iets smaller dan origineel) , naafkappen en dopjes voor op de bouten maken het af:



Uiteindelijk zijn de velgen best goed gelukt vind ik zelf. Ze hadden een inch groter mogen zijn (we kijken rustig rond), maar voor nu een hele verbetering ten opzichte van de andere wielen. De tijd zal leren hoe duurzaam de spuitbussen zijn. Mooie test
Reply With Quote