View Single Post
  #101  
Old 27-11-2015, 12:53
VWCaddymk1's Avatar
VWCaddymk1 VWCaddymk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 183
Default

Zo, ik zal weer eens wat van me laten horen met een UPDATE

Afgelopen half jaar weinig aan de Caddy gedaan ivm drukte op het werk e.d.
Maar ik heb toch wel weer een aantal dingetjes gedaan.

Allereerst, het remprobleem:

Nadat ik de gehele 256mm scirocco 16v remmerij heb vervangen voor de originele remmerij INCLUSIEF nieuwe rubberen flexibele remslangen, bleef het probleem zich nog steeds voordoen, remklauwen en slangen zijn dus uitgesloten.

Daarna de vacuümslang van de rembekrachtiger afgehaald en afgedopt en vervolgens ZONDER rembekrachtiging gaan rijden, dit resulteerde in een vlekkeloos (kort) ritje en daarna ook in een vlekkeloze langere rit. Blij om te zeggen het probleem dus bij de bekrachtiger ligt (zoals al door sommige hiervoor aangegeven)

Verder heb ik afgelopen zomer een aluminium USA voorbumper weten te scoren! Deze was helaas helemaal wit gespoten . Gelukkig met afbijt deze witte lak eraf kunnen halen, waardoor er een mooie GRIJZE primerlaag tevoorschijn kwam . Deze kwam er helaas niet af met afbijt en is er uiteindelijk middels thinner en een schuursponsje (fijn, niet grof) geheel afgekomen!

Daarna de bumper een keer gepolijst, zie fotos:







Helaas zaten er géén bumpersteunen bij deze bumper en miste er ook nog een knipperlicht.. Uiteindelijk heb ik voor de knipperlichten steuntjes gemaakt (foto's volgen) waardoor de heldere knipperlichten uit mijn huidige bumper overgezet konden worden.

Voor de bumpersteunen was het iets lastiger.... Ik heb via marktplaats 1 originele USA bumpersteun weten te scoren...Maar doordat dat in deze bumpersteun een ingebouwde schokdemper zit, steekt de bumper ver voor de carrosserie uit, wat ik persoonlijk niet mooi vind.

Uiteindelijk de originele Europese bumpersteunen laten aanpassen en dat geeft het volgende resultaat:










Nu vind ik de bumper nog steeds iets te ver uitsteken, dus ik ga de ophangpunten van de bumpersteunen in de motorruimte 3cm verplaatsen (2x extra draadpunt plaatsen) zodat de bumper nog een stukje beter aansluit

Ben zelf blij met het resultaat
Vandaag de Caddy naar de stalling gereden (kwarttarief) maar er zijn nog plannen met de laadbak en de achteras, dus er zullen nog updates volgen
Reply With Quote