Thread: Dikke MK1's
View Single Post
  #5505  
Old 02-04-2018, 18:46
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 220
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
kan toch zijn dat hij er genoeg van heeft?..en om praktische reden dan iets moderners wil
niet om te haten,ik vind de Golf 1 ,toch zeker de 83er GTI/GTD nog steeds een leuk ding..maar ik hoef er ook nooit 1 meer (ook omdat ik nu geen 10.000 euro er voor over heb)
maar na 17 jaar tegen hetzelfde dashboardje te hebben zitten kijken vond ik het wel welletjes..
toch zeker als je regelmatig in nieuwere auto's rijd met climate control ,gruwelijk goede wegligging,stil bij 120 km/h,bijna niet zijwind gevoelig,licht in het donker ..etc etc..
dan kan ik het goed begrijpen hoor..
ze zouden een soort 'retro'Golf 1 GTI moeten bouwen bij Volkswagen ,net zoals ze met een Fiat 500 hebben gedaan of de Mini..maar dan iets meer lijkend op het origineel..
met 250pk motor ,fatsoenlijk onderstel,Xenon verlichting,super stijve kas,climate control .etc etc..



al zou hij dan waarschijnlijk 75000€ gaan kosten....dan kocht ik toch iets waar ///M op stond of iets van meneer Bovensiepen


Zoiets is het idd. Ik zocht iets dat meer is gericht op gebruik als je met de familie op pad gaat. Dat is toch hoe ik mijn 'hobby' auto het meeste gebruik. Daarnaast wil ik de nieuwe(re) GTI ook wat meer in de zomer gaan rijden en heb er daarom eentje met een stoffen dak aangeschaft .

Maar alles wat hierboven staat is waar een 6 is niet met een 1 te vergelijken en een 1 niet met een 6. Beiden zorgen bij mij meestal voor een big smile maar het wakker maken van je 1 na de winterslaap is nergens mee te vergelijken, dat moet je gewoon eens gedaan hebben om te snappen....
Reply With Quote