View Single Post
  #1  
Old 18-12-2005, 12:09
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,452
Default Golf 1 tegen een boom: Nieuwe fotos pag4

Vorige week vrijdag ben ik met de golf 1 van Dorien tegen een boom aangereden, ik ging behoorlijk vlot door de bocht, maar kwam opeens op een glad stuk terecht en klapte tegen een stoeprand en daarna tegen een boom aan. Stom, ik weet het, maar dat is achteraf, ben er goed zuur van.

Het gebeurde dicht bij huis, maar het wiel zat vast in de wielkast, wat later bleek dat het kwam door een knik in de draagarm, dus kon er in eerste instantie niet mee rijden, totdat ik een noodwiel had geplaatst wat net genoeg ruimte bood om een klein stukje te rijden.

Heb de wagen toen (vrijdagavond) bij een goede vriend neergezet bij zijn garagebedrijf. Die zondag gelijk begonnen met de schade opnemen en het demonteren van de auto. Dezelfde zondagmiddag een ander helemaal gaaf zijscherm gevonden, en andere koplampen met gewoon glas met kruis, dat heldere was toch ff te nieuw.

Na wat overleg hebben Dorien en ik besloten om maar de gehele auto opnieuw te laten spuiten.

Gisteren heb ik de kromme draagarm vervangen voor een nieuwe, ik heb ook gelijk aan beide zijden alle draagarmrubbers vervangen, tevens de toplagers/rubbers van de schokdempers vervangen aangezien de wagen toch uitgelijnd moet worden. de dynamo ook vervangen, ik had al een tijdje een compleet gereviseerde liggen.

De auto staat weer recht op zijn wielen, valt me nog mee dat er geen balken of wat ook krom zijn.

Het volgende wat op de planning staat is:
-het richten van het binnenscherm
-repareren van de motorkap
-nieuw deel in het front lassen
-binnenbalk richten
-zijscherm monteren en de hele boel netjes pasmaken

Schade zit wel op een vervelende plek maar gelukkig alleen blik.

Daarna de complete golf strippen en dan opnieuw vers in de lak, auto is keihard en heeft nergens roest. hierbij wat foto's

Zo zag ie eruit na de klap



Zo na demontage



Heb nog geen fotos nadat ik de draagarm heb vervangen.

Dus zo staat ie er nu ongeveer bij.

Dus er komen en paar kleine veranderingen in als hij helemaal klaar is.
- Nieuwe laklaag
- Complete bodem opnieuw in de tectyl
- Naden en kieren in de ML
- Nieuwe voorruit (zonder krassen)
- Gewone koplampen met kruis (ipv helder)
- Nieuwe orginele achterlichten (ipv donkere)
- Gaten in de zijschermen dichtlassen (zaten erin voor knippers)
- Chrome klinken
- Nieuwe antenne
- Chrome wisserarmen voorop
- Wisser achterzijde gaat weg
- Centrale deurvergrendeling

En gewoon alles wat vervangen moet worden wordt ook vervangen, de golf 1 moet helemaal weer in topconditie komen zoals hij dat verdiend.

Gelukkig zaten de 2 delige bbsen er niet onder
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Dailys:
Passat W8 Station & T4 California
Reply With Quote