View Single Post
  #1  
Old 09-11-2012, 09:56
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default Golf Rallye - 5-cil met Sequentiele 6-bak, 4MOTION en veel Carbon

Wie bij mij op facebook zit of de projecten op onze site hebben gezien, zal al eerder hebben gezien dat ik al een paar maanden bezig ben met een zeer extreme Golf Rallye. Deze Rallye is voor een Duitse klant, maar ik wil hem toch met jullie delen omdat ik deze echt van A tot Z moet bouwen bijna alles zelf moet beslissen. Het enige wat ik kreeg opgedragen is dat alles perfect moest en dat hij toch wel 800pk wil hebben en de meest extreme mk2 moet gaan worden.
We zijn nu al een eindje op weg, maar er zit echt niet normaal zo veel werk in omdat alles perfect moet, maar de koets heel erg slecht was.
Omdat hier heel veel meer werk in zit dan gedacht en het mij allemaal te veel werd deze zomer heb ik mijn Golf 2-project ingeruild voor een Leon Supercopa mk2 ivm tijdwinst, maar komt een nieuwe thread van
Ik was al bezig met de nieuwe 2.5L 5-cilinder en nu ben ik bezig om 2 dezelfde motoren met bak enz te bouwen. 1 voor deze Rallye en de 2e voor in mijn Leon.
Hier zat een R32 Bi-turbo in van HGP, maar vond hij veel te zwaar en moest anders. Ik denk dat de 5-cil een goed alternatief is

Zoals ik hem binnen kreeg:















Het leek heel wat, maar bij het openen van de deur viel het mij meteen op dat de deurrubbers echt niet meer gingen passen, en dit was tevens het begin van een volledig verknalde Golf Rallye:










Volgende stap was dat de eigenaar niet in zijn auto kon zitten omdat de hoofd-beugel van de kooi veel te ver naar voren zat:







Alles moest er uit en opnieuw gemaakt worden wat heel veel meer werk is dan eerst gedacht:









































Reply With Quote