View Single Post
  #19  
Old 22-01-2020, 13:35
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Ok het is weer tijd voor een update, met behulp van de website www.delpher.nl heb ik 225 krantenartikels doorgespit op zoek naar advertenties van Golf Flyer's. Vroeger hadden ze natuurlijk nog geen marktplaats of autoscout dus lekker ouderwets advertenties doorzoeken waar ze niet strooiden met teksten, tekens en laat staan foto's want alles koste extra geld natuurlijk!

Het was even werk maar het resultaat mag er zijn, in totaal heb ik 22 verschillende golfjes uitvoering ''flyer'' kunnen identificeren vanuit het hele land. Voor mij in elk geval een bevestiging dat zeker tientallen golfjes in ''flyer'' uitvoering geleverd zijn.

Als ik even de belangrijkste informatie eruit filter krijg ik onderstaand overzicht:



En als voorbeeld een van de advertenties:


Klik voor groot!
(bron www.delpher.nl)

De zoektocht naar foto's, reclamefolders of ander beeldmateriaal heeft helaas nog niets opgeleverd. Maar aangezien er toch een aantal geleverd zijn moet er toch nog wel ergens beeldmateriaal zijn zou je zeggen...

Nog meer nieuws! Ik heb na een aantal keer proberen te bellen de oude eigenaar van de auto aan de lijn gekregen (2e eigenaar van de auto). Meneer gaf aan dat hij deze auto van de eerste eigenaresse heeft gekocht destijds. Zij heeft de auto nieuw gekocht bij van de Ven in Venlo.


(bron www.delpher.nl)

De tweede eigenaar heeft de auto destijds laten opknappen en bijspuiten, stuurbekrachtiging is niet origineel en heeft hij destijds laten inbouwen zodat het makkelijker sturen werd voor Mevrouw. Hij vermoede ook dat het een actiemodel vanuit Pon zou zijn geweest vroeger.

Tot zover We blijven gewoon verder zoeken... als iemand nog info, foto's, knipsels, folders oid heeft.. Graag!!
Reply With Quote