Thread: mopje
View Single Post
  #197  
Old 05-12-2005, 13:13
Brazen's Avatar
Brazen Brazen is offline
Postwhore
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,132
Send a message via MSN to Brazen
Default

Het is een uur voor de wedstrijd FC Eindhoven - Ajax.
De Amsterdammers maken zich op voor de Bekerwedstrijd.
Nigel de Jong loopt de kleedkamer in en ziet allemaal verveelde gezichten.
'Wat is er aan de hand ??' vraagt hij.
Een gapende Danny Blind vertelt dat de Ajaxieden eigenlijk helemaal geen zin hebben in weer zo'n nietszeggend potje voetbal tegen een stelletje amateurs: ze gaan veel liever met z'n allen eens op stap in het centrum van Eindhoven.
De Jong antwoordt dat hij FC Eindhoven dan wel alleen in de pan wil hakken en hij wenst z'n maten veel plezier.
Dus zo loopt De Jong zich later alleen warm op de op de mat van FC Eindhoven, terwijl de rest richting het centrum vertrekt.
Na een paar biertjes worden de Ajaxieden toch wel nieuwsgierig naar de stand en ze vragen de kroegbaas of hij even pagina 818 van teletekst aan wil zetten.
Ze beginnen te juichen als ze het volgende lezen :

FC Eindhoven - Ajax 0 - 1
(De Jong, 10)

Na tien minuten staat het al 0 - 1 !! Hij is bezig FC Eindhoven in z'n eentje te verslaan !!!
Vele glazen later is iedereen de wedstrijd al weer vergeten, totdat Westley Sneijder op de klok kijkt en zegt:
'De wedstrijd moet nu al afgelopen zijn, laten we even kijken naar de uitslag.'
De barkeeper zet teletekst weer aan en op het scherm verschijnt :

FC Eindhoven - Ajax 1 - 1
(van de Kerkhof, 90) (De Jong, 10)

DeAjaxieden kunnen het nauwelijks geloven. De Jong heeft in zijn eentje gelijk gespeeld tegen FC Eindhoven !!
Ze bellen een paar taxi's om hun kameraad zo snel mogelijk te kunnen feliciteren. Ze vinden hem in de kleedkamer, waar hij droevig voor zich uitkijkt.
Als De Jong zijn kameraden ziet, wendt hij beschaamd zijn blik af en zegt: 'Sorry jongens, ik heb jullie teleurgesteld.'
'Teleurgesteld ?? Je hebt in je eentje gelijk gespeeld tegen FC Eindhoven !!
'En ze hebben pas in de laatste minuut kunnen scoren !!'
Nee, echt,' huilt De Jong bijna, 'Ik heb jullie vertrouwen beschaamd.

Ik ben er in de elfde minuut uitgestuurd !!
__________________
Brazen

;ww aandurven, tarten; ~it out er zich brutaal doorheen slaan, stijf en strak volhouden
Reply With Quote