View Single Post
  #1  
Old 02-07-2010, 13:41
stn1's Avatar
stn1 stn1 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 1,169
Default Golf MK3 Cabrio VR6

Ja, een paar jaar terug een mk1 cabrio gehad en het bleef kriebelen. Toch wel erg leuk zo'n dakloos golfje.

Na een lange tijd zoeken kwam ik afgelopen mei een mooie basis tegen. Een behoorlijk verwaarloosde golf 3 cabrio. Maar wel al met een vr6 erin en op kenteken.

Veel dingen die ontbraken of kapot waren. Zo zat de afdekplaat onder de voorruit los, bij het dash waren er een kleine 12 schroefjes uit, veel kapjes kapot of gebroken, stoelkabel gebroken, wielen compleet ver****t, zijschermen zo krokant als lays ze niet kan bakken enzovoorts...

maar goed, een mooie basis is het wel.

Heb gelijk toen ik m thuis had een afspraak gemaakt met de restyler. Zaten veel deukjes zo zonde.. Ook hele smerige vouwen. Maar goed is er allemaal uit gegaan. In totaal 14 deukjes eruit gehaald.

De auto is een 90pk rolling stones edition uit 1995 met een AAA blok erin. Met rotor. Wat ik wel prettig vind, toch net iets feller vergeleken met dis .

Heb al een paar fototjes voor jullie.

Zo ging ik hem halen, met heldere lampen die los zaten, een mooie zonneband en twee zilveren en twee zwarte wielen:


Gelijk op de weg naar huis nog de zonneband eraf gepeuterd


wat van de missende delen:









alvast een deel binnen van de spullen:









en weer wat verder, een us bekerhouder, ideaal:



Lampje achter kachelpaneel kapot







en voor de vaderdag een paar mooie hoogglans b stijl panelen gekregen







knipperlichten aangepast;


nieuwe knipperlichten en blindplaten in de bumper en zwart vw embleem



nieuwe koplampen alweer andere knipperlichten en hofele luchtinlaten



binnen nog wat gedaan, weinig opbergmogelijkheden. Heb een extra dashboardkastje gekocht






beetje priegelen maar het slot werkt nu ook op de originele sleutel



nieuw stuurtje erin


en wat chroom, tsja ik vind dat inderdaad mooi!





nieuwe kaphoes omdat er geen bij zat



En nog een origineel rolwindscherm. De ophangstukjes zelf gemaakt;







had ook nog een mooiere set wielen gevonden op zolder


eindstukken eraf en mooiere erop... moet nog wel een keer gelast worden hangt nu enorm scheef..........






En achter ook weer knapper, slot uit de lijst gehaald en een zwart vw embleem



Dat was t denk ik wel even. Woensdag in Duitsland een complete neus ophalen van een andere cabrio zodat ik de voorschermen en de beschadigde bumper kan vervangen.

Meer updates volgen ongetwijfeld veel te snel..

__________________
Grtz Peter-Alexander
Scirocco 2 1985 en BMW E65 750i
Reply With Quote