View Single Post
  #87  
Old 02-01-2018, 20:22
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

De deur van de passagiers kant is terug van de straler en hij zit er in dus dat betekend dat de carrosserie klaar is om naar de spuiter te gaan
















vorige week is de spuiter langs geweest om even te kijken hoeveel werk hij had aan het strakmaken en spuiten dus hij zal dan binnenkort wel weggebracht kunnen worden

Omdat de carrosserie nu klaar was ben ik begonnen om alle onderdelen uit elkaar te halen schoon te maken met staalborstels,slijptollen en schuurpapier

Alleen ging dit veel moeilijker dan ik dacht
Ik had verwacht dat ik kleine rubbers zoals bijvoorbeeld die van de draagarmen er wel uit zou kunnen krijgen met een draadstang of een bankschroef en dan zou ik eventueel de grote dingen zoals wiellagers eruit kunnen laten halen door en garage met garage pers

Maar na ongeveer 1,5 uur had ik een rubber uit de draagarm en was ik het al goed beu , dus toen ben ik rond wezen kijken wat een lagerpers kost

Dat was meer dan ik wou uitgeven aangezien ik het nu nodig heb en straks misschien een jaar of wat niet meer en ik ook een beetje op mijn budget moet letten dus daarom heb ik er zelf een gemaakt want dat was veel goedkoper




Ik had m hier even in elkaar gezet om te kijken of alles goed paste
De tyraps worden natuurlijk nog vervangen door veren maar deze zijn besteld en komen van de week binnen

Nog even in de verf gezet en dan kan ik aan de gang als de veren er zijn




Ik ben begonnen om de beugels van de draagarmen schoon te maken met een staalborstel op een slijptol maar dat viel ook al erg tegen want ik kon bijna nergens komen met de borstel en in de kleine hoekjes en kantjes kun je nooit komen

Zodoende was ik naar een andere oplossing aan het zoeken toen ik een kleine straalcabine tegen kwam op internet alleen bedacht ik me dat ik deze ook al had gezien bij de plaatselijke gereedschap handel

Bij de gereedschap handel bleek dat het precies dezelfde was en zelfs nog iets goedkoper ook dus deze heb ik mee naar huis genomen







En hij werkt erg goed
Ik heb m nu op lage druk staan ( ongeveer 4 bar ) en zo,n draagarm beugel heb ik in ongeveer 2 minuten helemaal schoon in alle hoeken zodat ik ze straks kan spuiten







Verder heb ik de achteras uit elkaar gehaald zodat als de rubbers uit de draagarmen zijn, de achteras met de draagarmen,stabilisator stang en nog wat andere onderdelen naar de straler gaan om daar schoon gestraald te worden en daarna in de poedercoating worden gezet





Reply With Quote