View Single Post
  #7  
Old 22-10-2017, 00:05
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by StefTurboDiesel
Hey!


Inderdaad, ik heb gewoon een soortgelijk OEM van Sachs besteld en gemonteerd. Koppelingskabel is een zelfstellende.

Vind het wel vreemd dat een nieuwe al gelijk slipt bij een hoger koppel.
Ik heb als daily een TDI golf 4 90pk, en die is gechipt op stage 2. met originele koppeling! een front mount IC, grotere uitlaat.. de eigenaar van waar ik hem had gekocht was de 1ste.
Km's 185.000..

Back to topic; Weet jij misschien waar ik dan in de toekomst een 'performance' koppelingskit kan bestellen?

Misschien toch iets mis met die zelfstellende kabel? Anderzijds, die AAZ blokjes kunnen serieus wat koppel maken. Zeker als je met de turbo of de dieselpomp begint te spelen. Ken iemand die 240pk uit zo een blok haalde door wat te spelen met de pomp en de turbo.

Die chiptuning zal waarschijnlijk een pak minder drastisch zijn dan het verdubbelen van de turbodruk, want dat is wat je gedaan hebt als ik het goed begrijp?

Zo een performance setjes kan je ook van sachs kopen, kijk maar eens op hun website. Alleen is het de vraag of je eentje vindt die op jouw vliegwiel past. De koppeling zelf mag geen probleem geven denk ik, in jouw geval is het eigenlijk de drukgroep die het laat afweten. Je koppeling slipt omdat de veerkracht niet hoog genoeg is.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote