View Single Post
  #32  
Old 20-05-2010, 14:36
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Heb na een hele tijd proberen en vele prototypes eindelijk een goede passende oplossing gevonden voor een spruitstuk om motorfietscarbs/webers op een 1500, 1600 en 1800 8v te monteren.
Omdat ik gebruik maak van een 38mm carb kwam ik niet uit op de kop. De bevestigingsbouten van de inlaat zitten namelijk te dicht op elkaar om runners met 38mm binnendiameter te kunnen plaatsen.
Ik heb nu een adapter gemaakt zodat dit wel mogelijk is. Het gaat om een vrij dikke adapter die kan worden gemonteerd met de originele bevestigings boutgaten. Deze bouten liggen in de adapter verzonken. Bovenop de adapter wordt dan het eigenlijke spruitstuk gemonteerd met eigen bevestigings gaten.
Alles waterstraal gesneden, de prijzen voor deze moteren zijn echter wel anders dan normaal. De cyclustijd om de adapters te kunnen snijden uit 15mm staal/RVS is namelijk een stukje langer.


De eerste is al verkocht en ben nu bezig met een tweede voor iemand van het forum hier.


Plaatje bij het praatje

Links originele inlaatspruitstukpakking, adapter, custom spruitstukpakking, voetplaat spruitstuk, runner. (adapter en voetplaat uit staal, alu runner voor het idee)



Hier zie je goed de inbus die verzonken in de adapter de originele gaten gebruikt.





Custom spruitstukpakking



Alles op elkaar gemonteerd



Spruitstuk (Gehecht)






Mvg, Pim Bonne
Reply With Quote