View Single Post
  #1  
Old 18-08-2020, 13:33
Jeffreymk2 Jeffreymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2020
Posts: 23
Default Golf mk2 1.6 automaat > 1.8 20vt 5bak

Goedemiddag,

Na bijna een half jaar onderdelen bij elkaar zoeken is het nu eindelijk tijd om aan mijn project te beginnen.

In oktober een leuke golf 2 1.3 gekocht met de bedoeling om daar een 1.8 20vt in te hangen. In januari een golf 4 1.8 20vt bjx met 5 bak gekocht en 3 week lang getest. Reed als een zonnetje👌🏼 Na 3 week motor blok er uit gehaald en de auto in onderdelen verkocht, helaas blok een dag te vroeg er uit gehaald aangezien van de daily een dag later De distributie riem knapte... dus een tijdje te lang in de golf gereden naar werk toe. En helaas een paar dagen voor dat de daily klaar was van achteren aangereden in de golf.. Total loss. Sindsdien in het bezit van een 1.6 automaat. Tot aan nu veel onderdelen gekocht voor de ombouw, golf 3 gti subframe draagarmen en fusee’s, vr6 remmerij. Golf 3 tank, en een golf 3 TDI dieselbak. En veel onderdelen van de 1.3 bewaard.

Gisteravond de 1.6 motor er uit gehaald en de 1.8 20vt weer uit de hoek gehaald. Bak er achter weg en de TDI bak zover klaar gemaakt, alleen vliegwiel en koppeling moet nog aan het motorblok en is dat verder klaar.

Vanochtend de pedalen box er uit gehaald, en een begin gemaakt aan het passend maken van de mk4 pedalen box. De rem en gas pedaal zitten nu goed, alleen de koppeling nog uitzoeken aangezien dat net niet pas tussen de stuurstang en de zekeringkast. Ook de rembooster en hrc van de mk4 passend gemaakt, dit is met abs maar zit nu nog te twijfelen of ik dat ga in bouwen. Ook staat de auto achter al op 5x100.

De plannen voor vanavond zijn om de subframe te vervangen voor de mk3 plus onderstel en het blok met bak klaar te maken.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag!

Jeffrey

Edit: weet iemand hoe je het best foto’s kunt uploaden
Reply With Quote