View Single Post
  #192  
Old 26-03-2013, 19:40
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

Nu de karmann al een jaar "klaar" is zijn er toch wat kleine dingetjes veranderd zoals de motor bijvoorbeeld. Ik had er een 1600 enkelpoorts in maar dat was niet je van het meer, dat wist ik wel maar ik had liever dat hij het nog een paar jaartjes langer zou volhouden dan wat hij nu heeft gedaan want naar zoveel kleine irritaties en dat hij de krukas keerring er tot drie keer had uitgewerkt terwijl ik de keeringen keurig volgens het boekje er in had gezet was naar het zoveelste plasje olie onder de karmann de maat vol! Er moest een nieuw motor komen en snel! Na wat telefoontjes plegen kon ik al snel een gereviseerde 1600 dubbelpoorts motor halen en dat verschil kon ik gelijk merken, veel meer compressie, vermogen en alles nieuw en schoon.

Ook de uitlaat wou ik anders hebben en het liefst rvs omdat de standaard uitlaat begon te roesten (mieren neuken, ik weet het ) dus werd het deze rvs uitlaat van flat4





Ik heb er ook een kort youtube filmpje van gemaakt omdat het geluid zo mooi is : http://www.youtube.com/watch?v=GNaJ74_Iqd8

Ook heb ik zonwering bij achterraam gemonteerd, staat mooi bij het geheel en onze kleine man zit niet meer zo vol in de zon



En na wat speurwerk kwam ik slotjes tegen voor mijn dakrek



Ik hoop dat ik dit jaar wat meer meetings kan bijwonen dan afgelopen jaar

Groet Johan.
__________________
"karmann ghia, a poor man's porsche"

Karmann ghia club Nederland
Reply With Quote