View Single Post
  #375  
Old 27-08-2019, 15:56
Extremy's Avatar
Extremy Extremy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 321
Default

Thanks voor de complimenten mannen!!

Door het lekkere weer heb ik niet zo heel veel tijd in die schuur/ sauna doorgebracht, maar desondanks toch een kleine update.

Het spruitstuk is zo goed als klaar om gelast worden:



Wastegate is binnen gekomen. Ik heb hierbij gekozen voor de 44mm klep van GFB. Dit zou qua maat perfect moeten zijn voor mijn huidige turbo en de geplande upgrade. Vooral de prijs kwaliteit verhouding vind ik van GFB erg netjes.



Hier heb ik de wastegate gemonteerd. Uiteraard had deze ook een ‘show’ plekje bovenop kunnen krijgen, maar op deze plek had ik een zee van ruimte en dit maakt de routing richting downpipe ook veel simpeler. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk zo laag mogelijk te monteren (de turbo niet maar dat had andere redenen) en alle beetjes helpen.




Het subframe is helemaal klaar op de steun naar de bak toe na. Ik krijg deze week nog wat baksteunen binnen en dan pak ik degene die het best uitkomt. Voor nu lijkt dit een nieuwe Polo GTI baksteun te worden daar ik die kan inkorten (is van staal). De TT ‘dogbone’ is te lang (mocht iemand interesse hebben komt met poly insert).




Ik heb de koelslang aansluitingen op de kop vervangen door AN aansluitingen. Zo kan ik de leidingen naar de kachel en turbo netjes uit staalomvlochten teflon slang maken.

Reply With Quote