View Single Post
  #10  
Old 28-09-2017, 21:59
jsixty jsixty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 13
Default

De donor motor komt uit men schoonbroer zijn auto. Ben ik samen met hem een jaar geleden weesten halen en heeft altijd perfect gestart/gereden en dat doet hij nu ook. Ook daar heb ik de pomp lichtjes bijgedraaid. Het enige wat er veranderd is is de boost pin van de oude motor in de donor motor geswapt en de turbo overgebouwd en de pomp nog iets bijgegeven omdat de turbo 1.2bar steekt ij m'n schoonbroer maar 0.7bar. Pomp zodanig bijgedraaid tot hij lichtjes zwart rookt voor uit te sluiten dat hij te arm loopt. Maar steeds diezelfde plof rond de 4000tr,deed hij nooit bij m'n schoonbroer. al rijdend of ralenti maakt niet uit. De turbodarmen blazen mooi keihard op bij gasgeven, dan ploft hij en valt hij terug.. Ik verdenk die katalysator en denk dat hij die druk niet kwijtraakt.want tijdens die plof komt er ook thv uitlaat collector/turbo een zwarte wolk, alsof de druk daar ergens wordt buiten geforceerd. Ik doe morgen de test alsook met de lda slang. Maar twijfel dat de pomp timing verkeerd staat of dat hij te rijk loopt. De pomp timing zal ook binnenkort getest worden. Dat kan ik niet doen want heb er jammer genoeg het gereedschap niet voor maar een kameraad wel. Ik ben aan het wachten tot hij eens tijd heeft. Best 1mm avance geven ? Thx
Reply With Quote