View Single Post
  #16  
Old 15-01-2020, 12:16
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,157
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
die prius is van mijn vrouw, maar die gaat wel aardig hoor, die 1.8 heeft 98pk en de electromotor heeft 80pk. gecombineerd haalt die 134pk bij het optrekken en dat trekt er veel autos uit, MET zuinig verbruik.
we zijn ermee van zwitserland naar belgie gereden, heel de baan 120-130km/H, verbruik van 5.1L/100km. benzine automaat.
mijn vrouw haar mini cooper automaat ervoor zat aan 8.5L/100km zonder zo snel te rijden
prius 0-100 in 9.8sec.
golf 1.3: 14sec


Technischerwijs gezien is zo'n prius echt een enorme Pinnacle van engineering. Toch wordt ik er niet echt warm van Ieder zijn ding natuurlijk!

Quote:
Originally Posted by fcapri
ben nu al aan het kijken naar een andere carbu, grotere uitlaat voor betere flow, andere nokkenas (of kan ik een complete kop gebruik van 1.6/1.8 met groter kleppen?) bij de ford 4cyl zijn de 1.3-1.6-1.8-2.0 dezelfde en kan je de kop wisselen. een 1.6S heeft grotere kleppen zoals een 2.0 bv



Als dit betrekking heeft op de 2G motor, daar past niet zo een kop van een 1.6 - 1.8 op. Is een hele andere motorserie (Smallblock = EA111 , bigblock = EA827 serie). Als je meer pit uit een 1.3 wil zal ik eens gaan kijken naar een inlaattraject, nokkenas en cilinderkop van een 3F motor. Lagen in de wat latere Polo 2F'jes en was goed voor 75 Pk. Is wel een injectiemotor die op digifant loopt. Dus dan moet je de carb pasmaken op de inlaat en de injectorgaten afdichten. Of inlaat van een carb motor gebruiken.
Reply With Quote