View Single Post
  #1  
Old 11-06-2009, 21:48
stinky's Avatar
stinky stinky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 438
Default nieuwe daily --> golf 3 vr6

Ik heb 2 weken geleden een andere auto gehaald om volgende week op vakantie te gaan. Ik heb me oog op, hoe kan het ook anders een MK3 vr6 laten vallen.
Het was een typisch geval van mooier op de foto dan in het echt. Ik kwam daar aan en liep een rondje om de auto en op het eerste gezicht zag het er redelijk uit, op de verduisterde ramen na dan. Keek de dorpels na, maar die waren verrot en er zaten ook nog eens 3 gaten in de bodem. Er zat een dubbele Sebering uitlaat onder, 1 links en 1 rechts (niet echt mijn smaak). De clima werkte ook niet en daarbij kwam nog eens dat de auto niet stationair liep. helemaal kut dus. Heb even met de beste man staan praten en na veel onderhandelen, heb ik hem toch meegenomen vanuit zuid-Brabant. Kwam ik er onderweg ook nog achter dat 1 van de 2 koppelingscilinders lek was en er een vastgerot veerpootlager in zat.
Ik de auto op mijn werk neergezet en eerst maar eens kijken of ik hem weer stationiar kon laten lopen. De luchtdoos achterop het inlaatspruitstuk was kapot, die vervangen en hij liep weer als een zonnetje. Ben het weerkend later aan de slag gegaan met alle folie van de ramen verwijderen, 2 nieuwe dorpels erin lassen en de gaten in de bodem dicht lassen, OEM einddemper, 2 nieuwe veerpootlagers, grote beurt gedaan, remvloeistof ververst, anders remklauw RA (oude zat vast), 18 inch wielen eronder gezet, 2 nieuwe koppelingscilinders, andere stuurbekrachtingspomp, nieuwe thermostaat+sensoren en uiteindelijk afgelopen woensdag een nieuwe APK erop gezet.

Hier wat foto's van de auto toen ik hem kocht.




















Reply With Quote