View Single Post
  #11  
Old 26-12-2016, 22:42
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ik zal het nog anders toelichten..
stel ..
je was ergens achter in de jaren 80 opzoek naar iets speciaals..je had geld zat en wilde iets snels..
dan liet je bij /door de dealer zoiets bouwen..je bestelde bij de dealer een GTI 16v..en vervolgens een motorombouw en eventueel een spoiler pakket van Oettinger..
er kwam nergens in het chassisnummer terug dat het een Oettinger was..wat het buiten de modificatie nooit was /is..
niet als bijvoorbeeld bij Alpina de huistuner bij BMW ,die een kruis zet door het chassisnummer en er een Alpina van maakt (alle recht toe)
bij een Oettinger modificatie via de dealer ,kreeg je er een papier bij dat het blok geholpen was door hunzelf..en eventueel alle TUV keuringspapieren ..

simpel gezegd ..je kruiste ofwel lederen bekleding aan op de optie lijst ..of je ging voor de 160pk motorisering..
alles onder fabrieks garantie..
zeg ik er wel bij dat er enkel de 'betere'dealers die optie hadden..en dat de levertijd ietsje langer was
ik was er toen bij en heb dit allemaal gezien..
er heeft hier een jaar of 2 een oakgreen 16v rongereden uit 1990..waarvan ik weet dat hij door Oettinger doorgeleverd was aan de dealer..dit was in 90/91..en dat ding ging echt als een kanon..
die vent werkte op een advocatenkantoor toen en heeft naderhand een edition one G60 gehad..
toendertijd was ..mits geld genoeg ALLES mogelijk..
Reply With Quote