View Single Post
  #43  
Old 27-09-2006, 23:06
pbaptist pbaptist is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 33
Default

Quote:
Originally Posted by jppiggen
en dan volgend jaar sprinten met die ponton
kun je je line-lock eindelijk eens gebruiken voor een mooie burn-out

heb eigenlijk nog de volgende plaatwerk vragen

heb ik de kokerbalken nodig van voor 67 of van na 67
ik denk zelf dat t de balken zijn van voor 67, dus de rondere?

zijn de deuren van een coupe gelijk aan de deuren van een cabrio
Heb namelijk een paar keiharde deuren van een coupe staan.
helaas wel met de oude klink maar das makkelijk te vermaken




als iemand t weet hoor ik t graag

groeten jp


Ha die JP,

Even wat info over de deuren.
De deuren lijken wel allemaal hetzelfde, echter er zijn vele verschillende. Het verschil tussen coupe en cabrio zit hem niet in de deur, maar in het glas. Het glas van de cabrio is aan de bovenkant afgerond en het glas van de coupe is meer hoekiger.

De verschillende deuren:
1955-1959 De deur van de lowlights (t/m chassis 2395180) zijn op vele punten anders dan de latere deuren. (bv ze hebben een "deuruithouder" boven de scharnier en niet door de scharnier heen, tevens hebben deze een andere vorm voor het raam.

modeljaar 60 t/m 63 heeft nog het eerste type deurgrepen, deurvanger en raammechanisme, maar ander vorm van het glas en met de deuruithouders door het scharnier heen.

modeljaar 64 t/m 66 heeft het 2de type deurgrepen, slot en deurvangers

Modeljaar 67 heeft een eenmalige deur. (weet niet precies de details)

Modeljaar 68 t/m 71 3de type deurgrepen, deurvangers en ander raammechanisme. Voor de deuren uit 1971 heb je maar 2 anti-rattle rubbers per deur nodig i.p.v. 7 voor de eerdere deuren.

modeljaar 72 t/m 74 heeft een andere chromen strip aan de bovenkant en is de sleuf ook 1 cm breeder geworden. Door de bredere sierlijsten zijn deze deuren zijn niet te gebruiken voor eerdere jaren.
Reply With Quote