View Single Post
  #1  
Old 05-11-2011, 21:54
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Smile Holland's Next Vento Vice-project: Passat variant 35i B3 (plan: KAMEI X1)

Note: ik ben me ervan bewust dat ik ellen-lange teksten maak, daarom plaats ik af en toe een fotootje tussendoor, om het voor jullie wat draaglijker te maken...:

wat vooraf ging...
Voor wat vóórgeschiedenis/ eerdere projecten, moet je mijn andere project-topics maar 's lezen/bekijken; de 'links' staan onderaan in mijn signature )






hoe het begon: een KAMEI X1 MkII, mijn allereerste VW...

back to present:
Hallo VolksForummers!,

Het VW-virus kriebelt eigenlijk altijd wel, maar het begon weer méér te kriebelen...
Mensen die mij kennen, weten dat ik behalve voor de VW(-'s) die ik al (gehad) heb, ook een zwak heb voor het model Passat 35i B3, maar dan wel de 'variant'.

Bij vorige auto-zoektochten, kwam ik uiteindelijk tòch steeds uit bij andere modellen (zie signature), maar vandaag is er uiteindelijk tòch ééntje aangeschaft

De aanzet is (nu) geweest: een KAMEI X1 'system bausatz', ongespoten NOS, geheel compleet met logo's, stickers, bevestigings materiaal, originele folder uit 1988(!), montagehandleiding, etc. aangeboden op MP, nèt over de grens in Deutschland...
Dit is dus errug schaars, zeg maar gerust uniek*; volgens de verkoper was het na lang zoeken het Ã*l-ler-laatste setje nieuw in Dtsld..., echter het was er bij hem nooit van gekomen, om het te monteren...

Na een week of wat nadenken heb ik dit dus gekocht, met het idee: op zolder ermee tot er 'ooit' een B3 komt en anders levert het z'n geld vast wel weer op... (okay, da's een gok... )
...and OLDSCHOOL TUNING: I love it!



KAMEI X1 'system bausatz' NOS voor Passat B3 variant

Maar ja, heb je dÃ*t éénmaal op zolder liggen, dan ga je als vanzelf méér letten op wat er aan B3-'s te koop is...
In het kort wat ik tegen kwam: òf te oubollige bekleding (de eerste modellen), òf geen achterramen en geen achterbank, òf niet netjes mee omgegaan, òf nèt verkocht..., maar:

gevonden!
Dìt is het uiteindelijk geworden:
Een Passat variant 35i B3 1.8 66kW 'Arriva' uit 1993 in 'zinn grau' LA7Y !

EDIT: info Arriva later toegevoegd, met dank aan passat35i-forum.nl:
Der Passat Arriva

■Weiße Blinkleuchten vorne
■Außenspiegelgehäuse in Wagenfarbe
■Schwarze Dachreling (Variant)
■6Jx14-Leichtmetallräder "Zandvoort" mit jeweiliger Serienbereifung
■Heckspoiler in Wagenfarbe lackiert (Limousine ab 85 kW)
■Partiell abgedunkelte Rückleuchten
■Schriftzug "Arriva" am Seitenteil hinten
■Drehzahlmesser
■Lederteilumfang (Lederlenkrad, Handbremsgriff und Schaltknauf lederbezogen)
■Türablageschalen an den Vordersitzen
■Velours-Stoffsitzbezüge in Schwarz sowie darauf abgestimmte Türverkleidungen und Teppichboden in Tuftingvelours
■Laderaumabdeckung (Variant)
■Zentralverriegelung




edition Arriva betekent dus o.a. velours bekleding, een kofferbakrollo, rood-zwarte achterlichten; maar in mijn geval géén 14" lmv-'s type 'Zandvoort'...

Wat gaf de doorslag:
er zit nèt 2 ton op de klok, hij heeft een verse APK en leuke velours bekleding, IMO.
Oh ja: ook nog een elektrisch WEBASTO glazen schuifdakje (...hoewel sommigen dat wel weer zullen afkeuren, omdat het niet OEM is...)
Hij rolt op 14" ZWAAR-metalen velgen met Good Year winterbanden...













voorlopige plannen:
-17" velgen, ik denk in antraciet;
-KAMEI X1 uitbouwset monteren;
-naar beneden...
-tòch een paar stickertjes
-en dat is ENOUGH!

*NOTE: op het héle world-wide-web kan IK geen één foto vinden van een B3 VARIANT met zo'n KAMEI X1 set... (...wèl een paar van de sedan/limousine-versie)
Heb jij er toevallig wèl één of meer? feel free to post them HERE!



heb jij wèl afbeeldingen van een B3 VARIANT met KAMEI X1 uitbouw? post ze hier!

DIT PROJECT IS MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR EEN DONATIE VAN MIRELLA, MIJN VRIENDIN ...mag ook wel even worden vermeld; tnx!

reacties zijn welkom!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote