View Single Post
  #139  
Old 22-04-2017, 11:15
225bam 225bam is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2017
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
Bij mij begint hij pas te trekken bij 3k, ik denk ook dat er ergens iets nog niet goed zit, wil mn intercoolerslangen ook nog vervangen, maar heb het inlaattraject eigenlijk nog nooit helemaal stap voor stap nagelopen.

Moet ook ook zeggen dat als ik de motorafdekking bovenop eraf haal, geen idee heb waar te beginnen weet eigenlijk ook niet zo goed hoe ik al die actuatoren etc. Kan checken op falen.

Wat ik ook merk is dat de auto trekt van 3 tot 4/4500 en daarna voel je hem aftakelen, terwijl dat dat (op papier) pas zou moeten na 5500 toeren dus iets zit er nog niet goed, brandstofpomp wil schijnbaar ook nog wel eens falen dus dat zal ik moeten checken


brandstofdruk moet tegen de 4 bar aan liggen als ik het goed heb..
ja je kan het beste heel het inlaattraject ff checken.. met name vooral de carterventilatie onder je inlaatspruitstuk daar zit een klepje in het T stuk wat uit je carter komt en naar je inlaat gaat.. die gaan vaak kapot of gaan verstopt zitten met vuil waardoor je boost kwijtraakt je carter in.

En ik weet niet of jij je secundaire luchtsysteem er al tussen weg hebt maar dat zou ik ook maar eens aanpakken

zo heb je ook je actuator die de wastegate opent door middel van de turbo boost via je n75 ventiel.. dit ventiel zit vast gedrukt in de aanzuigslang naar je turbo.. dit hele traject ff nakijken ook de slangen van je n249, dat is de klep die bovenop je kleppendeksel zit.

ik heb zelf de wastegate actuator ook moeten vervangen deze was gaar opende niet meer ver genoeg en liep stroef waardoor auto in zachte noodloop ging, met gevolg dat je weinig boost hebt of maar heel kort ff boost hebt of allerlei andere rare bedoelingen
Reply With Quote