Thread: MK2 Jetta
View Single Post
  #2  
Old 17-07-2017, 07:11
Hugolf's Avatar
Hugolf Hugolf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 103
Default

Veel onderdelen zijn gelijk aan die van een Golf 2. Er zijn verschillen her en der als het gaat om pre-facelift en facelift modellen.

1983 - 1987: oudere modellen / pre-facelift
1988 - 1992: nieuwere modellen / facelift

Pin 't niet vast op de jaartallen, kijk vooral naar het verschil in deuren en grille. Oudere modellen hebben een spijltje in de ramen bij de voordeuren en de spiegels er onder; nieuwere modellen hebben de spiegels dichter bij de A-stijl en geen spijltje meer. Oudere modellen hebben een 7-lats grille, nieuwere modellen een 5-lats grille. Achterzijde, waar de emblemen zitten is ook anders: nieuwere modellen hebben een VW-embleem in het midden en type aanduiding aan de passagierskant.

- Onderbouw voor het dashboard:
Zelfde als Golf 2, weet niet of er verschil zit tussen nieuwe en oudere modellen.

- Middenconsole:
Zelfde als Golf 2 oudere modellen

Nieuwere modellen hebben deze middenconsole, oude modellen hebben alleen het voorste gedeelte tot aan de muntenhouder en ik meen een afdekplaat tussen dashboard en vloerbedekking.

- Pookhoes

- Hoes voor de handrem:
Zelfde als Golf 2 oudere modellen

- Isolatie

Je kunt ook zelf isolatiemateriaal aanschaffen via stevens-shop.de en dan bijvoorbeeld via deze winkel plaatrubber bestellen om bovenop de isolatieplaten te plakken met spuitlijm o.i.d.

- Vloerbedekking
Aanpasbaar voor 5-deurs en bij de handrem de uitsparing iets groter maken (i.v.m. verschil oude en nieuwe type). Voor zover ik weet verder hetzelfde bij zowel Golf en Jetta.

Achterbank Jetta is iets breder (en niet naar voren te klappen) maar de vloerbedekking zelf is volgens mij niet breder. Ik weet dit verder niet 100% zeker.

- Deurkaarten voor de achterdeuren + zwengels voor de ramen:
Weet niet zeker of deze gelijk zijn aan een 5-deurs Golf 2, zwengels voor de ramen zijn in ieder geval gelijk.

- Pinnetjes voor de sloten

- Mattenset

Zie verder de rest van VW Wobshop en Ruuds VW Shop.
__________________
Word jij ook zo gek van mijn reacties?
SMS Reactie UIT naar 4949!
Reply With Quote