View Single Post
  #12  
Old 29-09-2019, 17:09
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
Zo ziet mijn Excel "Programma" eruit:
Heb het bestand zo gemaakt dat ik de rauwe data erin kan dumpen en Excel het vertaalt naar mensentaal. In de verschillende tabbladen staan de data voor de modificaties. Onder andere dus needle sweep, ilumination mod, T4 tankuitslag, restkilometers etc.

Modificaties doen is hiermee relatief simpel geworden. Kwestie van data kopieren in de goede adressen, de hexcode weer in een .bin/.eep opslaan en terugflashen.


Ik zit inmiddels in je slipstream. Ben recent bezig geweest met de Polo 9N van mijn vrouw. Had maar 1 sleutel en heb er een eBay sleutel bijgekocht en zelf geprogrammeerd. Had echter geen SKC dus moest gaan uitlezen. Tevens kort daarna het instrumentenpaneel vervangen. Daardoor nu de kennis om SKC te achterhalen en BIN te downloaden, te flashen enzovoort.

Ook ingelezen in de mods die jij hebt gedaan, welke voornamelijk op de MK IV clusters van toepassing zijn. Ons Polootje hoeft alleen niet zo nodig een needlesweep te hebben

Ik zou nu eigenlijk door willen pakken en echt gaan begrijpen wat er nu precies in de BIN staat. Er is redelijk wat info online te vinden over specifieke mods, maar algemene info ben ik nog niet op het spoor. Heb jij nog wat nuttige links?

Ook ben ik benieuwd hoe jij de vertaling maakt van je HEX kolommen naar je Info kolommen. Is dit handmatig toegevoegde informatie of weet je dit geautomatiseerd om te zetten?
__________________
Reply With Quote