View Single Post
  #28  
Old 09-11-2012, 21:30
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by M1974
Ik heb op facebook idd al één en ander voorbij zien komen. Dit is een flinke klus. Maar dat komt met jou kennis en kunde wel goed. Ik vind het leuk om te volgen.

Ik vraag me toch ook af wat zo'n eigenaar bezield om zelf zo weinig betrokken te zijn bij zijn project. Of overleg je wel al je keuzes met hem?
Ik ben ook wel benieuwd hoe je daar verder financieel mee omgaat. Stuur je gewoon iedere maand een factuur van je uren en materiaal, of hoe spreek je zoiets af? Ik neem toch aan dat jij je broek er ook niet aan wilt scheuren...



Ik zou je een PB kunnen sturen of er niks over zeggen, maar ik probeer altijd open kaart te spelen en duidelijk te zijn, dus bij deze mijn antwoord.

Deze man is een Italiaan en woond 100km voorbij Stuttgard. Hij kan niet even langs komen
Hij heet Toni en is erg populair in Duitsland door zijn auto die hij hiervoor gehad heeft. Dit was een mk2 met Porsche carbon dashboard enz. Misschien dat sommige hem wel eens hebben gezien op Essen op de stand van Wiechers.
Deze man had al veel geld uitgegeven omdat hij erg goed van vertrouwen is denk ik. Iedereen nam zijn geld aan, maar leverde niet het juiste werk. Ik kende hem al van een jaar of 8 geleden en heb al eens werk voor hem gedaan. Omdat hij er zat van was heeft hij zijn auto ook op het laatste adres weggehaald. Hij is opzoek gegaan en kwam er achter dat ik inmiddels fulltime voor mijzelf werk en vroeg aan mij of ik zijn auto alsjeblieft wilde bouwen en dat dit zijn laatste optie was omdat hij er anders mee op wilde houden. Ik zag het eerst niet zitten om een half project klaar te maken waar ik absoluut niet achter stond. Na een par weken mailen is hij langs geweest om dingen te overleggen. We zijn hier uitgekomen en zijn opdracht was eenvoudig en duidelijk: Haal alles er maar uit wat je niet zint en maak er alsjeblieft een perfecte auto van in motorsport-style en met de beste techniek die voor mij mogelijk is. Ik heb hem een paar verschillende opties gegeven om hem vervolgens te laten kiezen.
Hier kwam uit dat de R32 veel te zwaar is voor op het circuit en hebben gekozen voor de nieuwe (2012) 5-cilinder zoals ik ook al heb, maar dan met zo'n 800pk en 700Nm koppel. Hierbij moest een bak gezocht worden en is inmiddels ook besteld en komt later.
De wielen moesten koste wat het kost 9x17 inch worden met de banden 245x40 wat echt voor geen meter past. Ik moet alles zo bouwen dat dit gaat passen is mijn opdracht.

Voor wat de betaling betreft word bij mij al het te bestellen materiaal vooruit betaald en in dit geval gaat alles per uur en stuur ik hem maandelijks een factuur die hij echt binnen 2 dagen betaald.

Telkens als ik een idee heb of onderdelen wil bestellen overleg ik deze eerst. Ik krijg alleen steeds het antwoord dat ik alles zelf moet weten en allen op mijn kl... krijg als hij er achter komt als er beter bestaat. Zelfs op de vraag over de kleur van de auto en de motor moest ik laten weten wat ik mooi vind en antwoordde met dat hij het een goed idee vond. Erg makkelijk lijkt het, maar het is voor mij heel erg lastig omdat er veel variabelen zijn en ik iets wil bouwen wat hij mooi vind en wil hebben.

Het allerbelangrijkste is om een klant er goed bij te betrekken. Het is immers zijn geld en moet zijn droom-auto worden. Ik mail een paar keer per week om te overleggen, bellen soms en stuur hem steeds als eerst de nieuwe foto's Ik doe steeds een voorstel over een paar verschillende opties en laat hem mee denken om vervolgens de knoop door te laten hakken zodat hij alle beslissingen toch heeft genomen ondanks hij dit aan mij over wil laten. Na alle ellende die hij heeft gehad moet hij gelukkig zijn met dit project en geen nare bijsmaak aan overhouden.
Reply With Quote