View Single Post
  #13  
Old 12-08-2020, 21:37
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Leuk jongens, zoveel meedenkers en nuttige tips... ik probeer antwoord te geven op alles:

Ik meet de CO op de uitlaat (met zo een Gunson unit, niet super nauwkeurig, maar het geeft een indicatie en ik zit er te ver naast). Ik zou ook op het pijpje kunnen meten. Bij het vervangen van de lambda sensor zag ik dat die mooi ogende KAT gewoon schoon leeg is... dat gaat weinig verschil maken.

Compressie... beide kan dus. Zou ik niet een stinkende uitlaat hebben als er olie langs de zuigers komt en een olieverbruik?

Bougies ga ik checken... meestal koop ik origineel of BERU, maar het is te lang geleden om nog te weten. Ook de bobine ga ik nameten. Ook ar1g3 schrijft erover, dus goed om zeker te stellen.

Ik zou denken dat als die ontstekingsmodule Telefunken etc. stuk was dat hij dan helemaal niet deed... ik zal eens kijken of die op mijn andere Golf hetzelfde is, dan is het makkelijk checken.

In het brandstofsysteem heb ik inderdaad nagenoeg alles gecontroleerd en goed bevonden. Tijd om over te gaan naar ontsteking. Ik zou ook denken dat als er echt iets in de brandstof zit, je veel meer verbetering zou zien van nieuwe injectoren.

Ik heb een Bentley, maas rook een VW handboek van de KE-Jetronic, daar staat idd veel in. Wat me wel opvalt is dat je daar maar zeer beperkt meet. Ik heb daarnaast de beschikking over uitlees apparatuur, waarmee ik traces van signalen op kan nemen. Dat kan soms ook helpen.

Tot slot: als ik de stekker lostrek van de drukregelaar, dan merk je dat, maar hij blijft wel lopen. Zoals gezegd, van de potmeter merk ik het niet, maar dar klopt ook boven 80 graden...
Reply With Quote