View Single Post
  #114  
Old 28-12-2009, 21:06
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

De riemwissel is inderdaad zeker op 'z'n beunhaas' gebeurt, gezien de merktekens overal - zowiezo niet volgens het boek. Als je werkt zoals VW dat wil heb je geen mertekentje nodig. Ik heb zelf de pomptiming na aankoop nog wel gecontroleerd en die was goed, dat is eigenlijk een wonder als je ziet hoe de riemwissel gedaan is.

Vandaag heb ik de boel uit elkaar gehaald (wat een klus!!!). De boosdoener blijkt de waterpomp te zijn. Deze is vervangen door Hazet met de riem (zoals het hoort), alleen is het lager kapotgelopen en de ring van de poelie afgebroken - goedkope troep dus! De vraag is, zou hier iets te claimen zijn? Ik heb geen idee wat voor garantietermein er op de onderdelen zelf zit, vanuit de fabrikant?

Overigens mistten er twee bouten uit de waterpomp, dus nog meer slordig sleutelwerk.

Het goede nieuws: de zuigers zijn onbeschadigd gebleven, onderblok is dus nog goed. De rechter kop heeft totaal geen schade geleden.
De linker kop heeft wel ruzie gehad met de zuigers, echter zijn er op het oog geen kleppen krom, ze lijken goed te sluiten. Wel zijn er zes (!) sleeptuimelaars kapot gedrukt, die lagen gebroken onderin de kop. Misschien is dat de redding geweest.

Koppen gaan morgen naar het revisiebedrijf voor een check, dan weet ik meer.



De ravage:












Zuigers nog ok:





Kleppen op het oog nog ok:









Gebroken sleeptuimelaars:

__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote